Se enkelt indlæg
Gammel 06-02-2010, 21:37   #209
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen jeg læser da sagsbehadlerens udmelding, præcis lige som dig!! Hun skriver jo ''Jeg afventer tilbagemelding fra *speciallægens navn*, så din ressourceprofil kan blive fuldt opdateret''
Ellers skulle hun jo have skrevet, at hun afvendter svar fra DIG!

Som Hejdien skriver, så er det helt fint når tingene vender inde hos sociallægen, for så bliver tingene lavet korrekt med det samme. Det handler også lidt om formuleringer, som sociallægen er bedre til at få tilpasset ressourceprofilen, end sagsbehandleren.

Et godt råd er, nu du får ressourceprofilen til partshøring, så gør dig det lidt hyggeligt, og læs den langsomt igennem. Nå du er færdig med at læse den, så skal den føles rigtig i maven, du skal føle du er blevet hørt og læst korrekt og at det skrevne beskriver dig og din arbejdsevne præcist.
Jeg fik en god fornemmelse mht min egen og behøvede ikke at rette noget i den, den føltes rigtig.
Tak tak tak... er SÅ glad for at læse, at jeg ikke er den eneste der har opfattet den mail sådan!

Ja, det er super det skal ind og vende om sociallægen, men jeg er så liiiiige blevet gjort opmærksom på en ting bagom på PB.

Jeg troede virkelig jeg havde fået forlænget mine sygedagpenge under §27 stk. 4 (altså den nye fra sidste år), men jeg er dælme forlænget under §27 stk 2!

Og der står helt præcis i begrundelsen for forlængelsen

Citat:
For at opfylde betingelserne for at modtage sygedagpenge efter Lov om sygedagpenge §27, stk. 2, skal det under hele forløbet være realistisk at afklare din arbejdsevne eller helbredsmæssige situation inden de maximale 26 uger er gået. Såfremt det ikke længere vurderes at være realistisk, ophører sygedagpengeretten.
Der vil blive taget stilling til, om du fortsat opfylder betingelserne for at modtage sygedagpenge ved hver opfølgning
Betyder det så, at hvis sociallægen eller Reva finder ud af at jeg ikke kan nå at blive afklaret inden de 26 uger er gået (det er de 1. maj), bliver jeg så smidt af mine sygedagpenge?!!

Eller giver det mig mulighed for at blive forlænget under §27 stk. 4?

Nu bliver jeg da godt nok lidt nervøs da....

Ang. min ressourceprofil... det er jo første gang jeg får den officielt i hænderne siden jeg var oppe og lave den sammen med min forrige socialrådgiver d. 9. september. Jeg fik en kopi af den i december fordi jeg brokkede mig gevaldigt over jeg ikke havde set skyggen af den endnu.

Så nu er jeg jo spændt på hvad der står efter sociallægen har haft den i hænderne og jeg har fået lagt den status fra min fys (som jeg selv har betalt) i min sag... og jeg har jo selv en hel del ændringer og tilføjelser... så det bliver ikke nogen nem sag.

Som skrevet til Hejdien, så har jeg bedt min sagsbehandler på fagforeningen at hjælpe mig. Jeg kunne også spørge min svigerinde, hun har for LÆNGE siden lovet at se på hele min sag (hun arbejder med raske ledige, men kender problematikkerne og har fået en kollega til at hjælpe sig med at se på min), men hun har bare ikke meldt tilbage endnu og jeg tror heller ikke hun gør det foreløbig. Jeg ved ikke helt om jeg vil spørge hende eller om det går for tæt på... hvis du forstår.

Arrrgggh... er ligepludselig i lettere panik. Men det er mig i en nøddeskal. Skal nok trække vejret dybt og så bare vente til mandag når jeg hører nærmere fra min socialrådgiver omkring hvad hulan det hele bliver til.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat