Se enkelt indlæg
Gammel 23-07-2015, 22:18   #224
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mange uafklarede spørgsmål, hvis tvang i behandlingen genopstår..

... hvis ikke Folketinget griber ind inden den 1.juli 2016.

Principafgørelse 108-13 er "Gældende" og træder i kraft umiddelbart efter den 2 år forsøgsperiode med stop af tvang i behandlingen.

Herunder tvang af indtagelse af psykofarmaka.

https://scleroseforeningen.dk/netraa...ressiv-medicin

Spørgsmål fra en sclerosepatient:

"Jeg har taget Venlafaxin pga. tilbagevendende depressioner siden 2010, og er uheldigvis i gang med en seponering, da jeg får de her føleforstyrrelser. Hvad gør de her piller (Venlafaxin) ved hjernen og nerverne? Har hørt om nogle MS patienter der får antidepressiva - hvorfor får de det?
Håber I kan svare på nogle af alle mine spørgsmål og evt. guide mig videre.
"

Svar fra speciallægen:

"Hos 1 - 10% af patienter i Venlafaxin-behandling ses føleforstyrrelser. Denne bivirkning kan forveksles med sclerose-attakker, som du også selv er inde på. P.t. er du i gang med seponering af Venlafaxin. Det er vigtigt, at det foregår langsomt over et par måneder, for at undgå det der hedder seponeringssymptomer. Derfor bør seponeringen foregå under speciallæges vejledning. Med hensyn til føleforstyrrelserne bør du genoptage kontakten med den neurolog/neurologisk ambulatorium, der undersøgte og behandlede dig tilbage i 2005 for at få et kvalificeret bud på føleforstyrrelsernes årsag."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat