Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2017, 14:30   #29
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 8
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja også hvis du er alderen til snarlige alm folkepensionist, er det en god idé at hive en weekend (eller en hel uge) ud af kalenderen, og komme ud i alle små finurlige i regler som har betydning for netop ens situation.

- Desværre spørger alt for mange bare på kommunen og regner med at den rådgivning de får der er den ultimative sandhed, da personen på kommunen jo gerne skulle være ligefrem uddannet i den type "sager.

Men det er langt fra altid tilfældet. Nogen gange vil kommunen helt bevidst bare have dig videre i en fart fordi de har travlt.

Andre gange er det mere ubevidst. De kender ganske ikke til X paragraf, eller den kan være ændret. Jeg misunder ærlig talt ikke jobbet som socialrådgiver eller sagsbehandler, selv hvis jeg var 100% rask og arbejdsdygtig.

Det lader jo til at man som socialrådgiver skal kende til så mange regler, finurligheder, og også tolke dem rigtigt, og være ajour på ændringer, at det må være lettere at læse til egentligt jurist

Man bør i al fald selv bruge tiden på at komme ud i alle afkroge, regler og finurligheder.

En anden sag jeg oplevede for nyligt:

Som fængslet er man "død" i systemet. Egenligt troede jeg at det betød at kun livsnødvendig medicin kunne man få.

- i al fald da ikke noget der kræver recept med hjem ved løsladelse. Eller i al fald ikke uden at betale det samme som en alm fri person på et alm apotek ville skulle.

Men der blev jeg klogere (fik medicin med hjem for omtrent 1000 kr U/B).

For så længe det er bestilt i og af fængslet, er det sådan set ligemeget hvornår indtagelsen er planlagt (efter løsladelse) fandt jeg ud af

(Hele min idé var egenligt at jeg kunne spare en togtur til min egen læge, som jeg i øvrigt aldrig har mødt eller talt med, men nu kom det hele så gratis, så det er jo fint
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat