Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2017, 12:16   #21
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Det er vel ikke ulovligt at flytte og derfor skal søge i en anden kommune?

Men nej, nu kender jeg naturligvis ikke sagen i detaljer, men for mig lyder det helt åndsvagt især når personen nu er 64 år (om få år derfor folkepensionist).

Jeg ved naturligvis heller ikke en pind om hvordan Holbæk gør med andres sager, da jeg kun har erfaring fra min egen.

Jeg havde som sagt slet ikke regnet med at få den (og hvis jeg skulle sikkert i gennem årevis med lægeundersøgelser, arbejdsprøvninger og hvad de ellers kalder det).

Måske er det diagnosen "kræft" som i sig selv udløser det. Skulle i al fald ikke så meget som til et møde på kommunen, de sendte et brev jeg skulle skrive under på så de kunne få oplysninger fra min læge, og mere har jeg ikke foretaget mig.

I øvrigt er det da ikke ulovligt at have 2 adresser, det har mange da. Så du behøver ikke flytte fysisk med alle møbler osv.

Lidt relevant for mig, jeg er ny på førtidspension jo:

I siger at andet end min boligsikring påvirkes hvis der flytter en ind jeg potentielt kunne giftes med?

Så vidt jeg har forstået skelner man på førtidspension (modsat kontanthjælp) KUN på om man er gift eller enlig? Altså ikke på om man har hjemmeboende børn under 18 osv? Mit barn er under 18 og bor 100% hos moren, så det er også hende der får alle børnepengene.

Det gav mig forsørgertakst på kontanthjælp så jeg havde faldet når hun blevet 18 år (ligesom moren mister alle børnepenge og tilskud til SFO og hvad der måtte være). Men jeg har aldrig modtaget børnepenge (ikke engang dengang jeg stadig boede sammen med moren), så der er jo ikke noget de kan skære i der

Om man har børn under 18 år er således ligegyldigt, da satsen er den samme alligevel.

Men siger i at hvis jeg får en kæreste, eller blot lader en ven flytte ind (intet forhold) så påvirkes andet end boligsikringen?

Det er da et ekstremt vigtigt forhold at vide, for så må jeg jo nøjes med i al fremtid at have kærester der ikke vil flytte sammen eller hvad?

Sidst redigeret af fuerzzzs1; 13-08-2017 kl. 12:21.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat