Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2017, 18:13   #462
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hvad mener du med "Forvaltningsloven fra midtfirserne" og "Forvaltningsloven FRA ca. 40 år siden" plz ?


Bekendtgørelse af forvaltningsloven

[URL="https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=161411"]LBK nr 433 af 22/04/2014 Gældende
(Forvaltningsloven)
Offentliggørelsesdato: 03-05-2014
Justitsministeriet


Kapitel 2

Inhabilitet

§ 3. Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, er inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis.....

.
Jeg mener bare, at forvaltningsloven trådte i kraft den 1. jan 1987.

Det var længe før de nuværende jobcentre eksisterede og bl.a vedr. inhabilitet er det meget vanskeligt at greje.

bl.a står der at man ikke må have personlige interesser i en afgørelse, men hvad er det?
Jeg skelner mellem privat og personlig, sådan at forstå at jeg mener, at en personlig interesse kan være til stede ,hvis man i et nævn har afsagt en kendelse og også er samme person, der har den afgørende hat på i et andet nævn.
For mig er det logisk, at personen ikke kan være uvildig eftersom det vil være mærkværdigt, når man i samme sag pludselig ændrer mening.

Dermed underkender man jo sig selv. og det vil jeg gerne se beviser på, for så skal vedkommende godt nok gå i store sko.

hvis der derimod havde stået privat( søster, bror, datter, søn eller god ven) taler vi om noget ganske andet.
summa summarum.

samme person er ikke uvildig i 2 nævn, for det er ikke nævntes navn der er det vigtigste, men personens stillingstagen.

dette er indviklet, men jeg orker ikke at beskrive det nærmere hvis det ikke forstås.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat