Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2007, 22:30   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Loven om sygedagpenge § 28

Som jeg læser det så kan kommunen ikke stoppe for dine sygedagpenge den 31/5 hvis ikke din sag er færdigbehandlet og du har fået vurderet din arbejdsevne (og det har de ikke når din ressourceprofil ikke er færdig ) hvis du allerede nu har fået brev om at de vil stoppe dine sygedagpenge den 31/5-07 så ville jeg med det samme anke den standsning hvis jeg var dig.

Jeg ved ikke hvorfor den ovenstående § ikke skulle gælde for dig, der er står ikke noget sted (såvidt jeg erindre) at loven kun gælder for nye tilfælde af sygedagpenge

Den nye regle om forlænget sygedagpenge jo kun gælder for folk der har mulighed for at komme tilbage til det ordinære markede, så derfor vil du med en varig lidelse ikke kunne komme i betragtning til den forlængelse HVIS kommunen allerede nu har erkendt at du har en varig lidelse, men hvis de endnu ikke har det i form af ressourceprofilen så burde du vel kunne få forlænget dine sygedagpenge.

Ihvertfald er det vigtigt at du anker stop af dine sygedagpenge, det værste der kan ske er at kommunen får medhold og det bedste der kan ske er at du får medhold.

Desuden ses det tit at i det øjeblik du sender en anke afsted til kommunen, så vil de revurdere din sag og tit ender det med at de så lader dig bibeholde dine sygedagpenge hvis ikke de har sørget for sådanne ting som dine opfølgninger din udarbejdelse af ressourceprofil osv.

Og for mig at se så har de ikke det, hvis du allerede nu er ude i forlængelse af dine sygedagpenge da det er sådan at din ressouceprofil ikke engang er færdig endnu ..
  Besvar med citat