Se enkelt indlæg
Gammel 19-04-2009, 20:57   #132
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dette fra Scleroseforeningen for at samle viden om emnet her på k10.

Handicapbil, uden arbejde
Spørgsmål:
Jeg er i den situation, at jeg er blevet fritstillet fra mit arbejde. Jeg har desuden søgt om udskiftning af min invalidebil, da den er 6 år gammel.

Jeg er nu blevet informeret om, at da jeg ikke har arbejde længere, skal der ansøges om trivselbil, med dertil skrappere krav.

Dette undrer mig dog lidt, idet jeg jo er aktiv jobsøgende og, også fremover, ønsker at arbejde. Har kommunen så ret til at hævde, at det er en trivselbil og ikke en bil relateret til arbejde jeg søger om?

Svar:
Rent faktisk kan kommunen have ret. Det fremgår af en afgørelse truffet af Ankestyrelsen, SM C-61-05, hvor en person, der modtog ledighedsydelse (visiteret til fleksjob) og ikke havde et nærmere konkret tilbud om fleksjob, skulle vurderes på trivselsmæssigt grundlag.

Jeg synes, at du skal indlede "en fornuftig dialog" med kommunen, med henblik på enten at stille sagen i bero eller forberedelse, med henblik på stillingtagen i forbindelse med tilbud om job.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat