Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2012, 17:27   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Hej Caroline.
Når du skriver at kommunen genbrugte de lægeudtagelser der allerede lå hos jobcentret, er der en klokke der ringer hos mig.

For nok er lægerne enige i din situation, og dermed mulighed for at arbejde, men derfra kan der ikke automatisk konkluderes noget om din funktionsevne. Læs kommunen kan tolke frit efter godt befindende - og gør det.
Helt enig med dig i, at der er stor forskel på arbejdsevne og funktionsevne, hvilket da også er grunden til at jeg i forbindelse med min ansøgning gav tilladelse til indhentning af yderligere oplysninger, hos læge, sygehus etc.
Dette valgte de (også) at overse/ignorere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Jeg synes du i din klage skal sørge for at kræve at lægerne direkte bliver spurgt til din funktionsevne og ikke din arbejdsevne. Husk at det vel at mærke er din funktionsevne UDEN BRUG AF MEDICIN (nu ved jeg jo ikke om du bruger medicin), men det glemmer kommunen nemlig ofte at tage hensyn til.
Det vil jeg bestemt påpege i klagen, sådan at de evt. kan indhente yderligere (hvis de da orker det...).
Hvad angår brug af medicin, så er jeg medicineret med blandt andet højdosis prednisolon og mycophenol.
Har du eventuelt et link til noget lovstof om det med brugen af medicin, for hvis det skal vurderes ud fra hvordan man har det uden medicin, så burde det være ret klokkeklart for alle (lige med undtagelse af de kommunale hoveder der sidder med § 100 - åbenbart) hvordan det står til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Selvom du selv synes det er logik for burhøns hvordan din situation er, er det mit indtryk at sagsbehandlerne ikke "tror" på dig. Det skal ligesom komme fra nogle fagpersoner. Og dem kan de så på den anden side ikke sidde overhørig.

Og igen igen, Der skal spørges præcist til din funktionsevne, fx. mht personlig pleje, ect.

Velcro
Jeg syntes ikke det er specielt klokkeklart og logik, men jeg finder det bekymrende at de kommunale folk på den ene side anerkender og selv skriver jeg har et stort behov for hjælp til dagligdagens praktiske ting, og på den anden side vælger at skrive jeg ikke er omfattet af servicelovens § 100.
Forvirrende er nok det rette ord!

Jeg tror egentlig ikke at de ikke tror på mig, det fremgår med alt tydelighed at jeg er syg - selv for kommunalt ansatte der skal spare

Der er indhentet mere end 10 sider med lægelige oplysninger, både fra speciallæger og fra kommunens lægekonsulent - så jeg har svært ved at se, at der mangler udtalelser fra fagpersoner

Du skriver, at de ikke kan sidde fagpersoners udtalelser overhørig - men det er vel netop det de gør, når der allerede er fremlagt lægelig dokumentation?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat