Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2011, 00:05   #18
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej laydybird,

Tak for dit svar og du opfatter det præcis som jeg også ser det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
hej SusanneB,

Men selv uden status 3 kunne det vel ikke udelukkes om du kunne have været forlænget på andet grundlag.

Mvh
Ja, det er nemlig helt rigtigt. De skriver de venter på afklaring fra Amager Hospital. På det tidspunkt ved ingen hvad det ender med. Hvis jeg have fået en kikkertoperation og det havde hjulpet havde jeg jo kunne komme i gang igen inden for kort tid. Måske en 2-4 uger efter operation. Ventetiden på operation er jo ikke flere måneder.

Da det vurderes at operation på Amager Hospital ikke vil løse problemet vender jeg jo naturligvis tilbage til Herlev Hospital, som jo er dem der har den overordnede sag og som har koordineret det hele. Det er også der jeg har fået foretaget en del undersøgelser forud. Da overlægen på Herlev Hospital så fraråder operation og skriver at jeg skal leve med problemet så længe som muligt og at jeg med skånehensyn kan klare et arbejde så stopper afklaringen jo der.

Men selv en operation (hofteudskiftning) på Herlev Hospital havde jo ikke taget et halvt år at komme over. Omkring en måneds ventetid og op til tre måner efter operation.

Men jeg lurer på dette i sygedagpengeloven:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden


Vedr. stk. 2 står der "gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger"

Vil undersøgelser på hospital og statusattester kunne regnes for afklarende foranstaltninger i denne sammenhæng? Eller er det kun noget med arbejdsprøvning og den slags?

Vedr. stk. 3 står der "skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger".

Vil jeg kunne bruge den når lægen vurderer at jeg med skånehensyn kan arbejde? Vil kommunen ikke bare sige at den ikke kan bruges fordi at det kræver skånehensyn/omskoling først og derfor kan jeg ikke starte på et arbejde inden for 2 gange 52 uger? Min revalidering er jo ikke færdig indenfor de 2 gange 52 uger.

Eller er det nok at kommunen ikke har undersøgt om det kunne lade sig gøre? De har jo netop ikke forsøgt at finde ud af om jeg kunne afklares indenfor 39 uger eller 2 gange 52 uger.

Jeg prøver bare at forudse hvordan kommunen vil argumentere. Men de kan vel ikke vide noget før de har undersøgt det?

Venlig hilsen
SusanneB

Sidst redigeret af SusanneB; 03-03-2011 kl. 04:20.
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat