Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2013, 16:05   #21
socialr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
socialr er ny på vejen
En ordentlig psykiatrisk hjælp, noteret! Og netop det at anbefalingen fra arbejdsmarkedet lød på en tidlig indsats kritiseres blandt andet af SIND i et høringssvar (23.september 2012). Holdning fra SIND er at personer med psykiske problemer først og fremmest skal behandles og at det stigende antal på førtidspension skal ses i lyset af for ringe fokus på tilstrækkelig behandling (side 2), og til trods for at SIND bifalder den tværfaglige indsats der med rehabiliteringsteamsene nu er blevet virkelighed, ønsker de en garanti for kvalificerede ressourceforløb, der som nævnt, iværksættes tidligt, så den psykiske sygdom ikke forværres og forringer personens muligheder på arbejdsmarkedet (side 3).
Tilsvarende finder man i et brev fra Skizofreniforeningen, hvor der påpeges et allerede eksisterende tværprofessionelt koordineret forløb for skizofreni-ramte (side 1), så det er meget interessant hvilket forløb dit 21-årige barn vil være på NPH..

Jeg sidder lidt tilbage med et spørgsmål der har sit udspring i ren og skær og uvidenhed og det er derfor jeg føler mig så privilegeret her hvor jeg kan spørge jer, der er i tæt berøring med systemet; nemlig om ikke netop et arbejde kan være en hjælp til den unge med psykiske lidelser? Det at få noget fællesskab -- komme ind i normer-- opleve man duer til noget? Jeg tænker på en slags mentor-ordning for de som er svagest som bla du Mella, beskriver?
Hvis arbejdspladserne var villige til den slags "integration"-- ville det så kunne hjælpe og fastholde den unge?
socialr er ikke logget ind   Besvar med citat