Emner: Hvad nu?
Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2009, 12:39   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Susanna er du på ledighedsydelse ?

Hvis du er det så skal du syge meldes og have et nyt billag (som jeg glemmer at lægge ind hele tiden men scanner det ind lige så snart jeg har skrevet det her og får web til at lægge det på .)

Jeg er selv sygemeldt (på ubestemt tid )men det betyder ikke at jeg ikke skal gøre noget eller at kommunen ikke skal gøre noget , det der forvirre mange er det at de ikke ved at du skal behandles efter sygdagpenge loven det vil sige du skal matches til hvor langt du er fra arbejdsmarkedet (jeg er tre ) så skal de finde ud af hvad der mangler for at lave en afklaring (du skal have fat i din læge )

Tror jeg bedst kan forklare det ved at gå ud fra min egen , jeg har været sygemeldt i snart 1½ år det år er gået med at få helbredsmæssig afklaring jeg har været til div læger osv og fået div diagnoser , mange af mine smerter er de samme blot værre, også jeg har stress og den bliver i perioder også værre ... jeg har så fået et par nye diagnoser ...

Det hele er sendt til lægekonsulent som skriver ...

Han ser ikke at der er kommet nye smerter til (nok lidt min egen skyld er ikke god til at beskrive det ) men at han naturligvis ikke kan sige noget om kvantiteten , men selve smerterne gør ikke at man kan udelukke enhver arbejds restevne men det vil kun en arbejdsprøvning kunne afgøre ...

Jeg er så blevet tilknyttet bomi og går og venter på en ekstern arbejdsprøvning som så skal vise om jeg skal ned yderligt i tid og have flere skånehensyn på eller om man må sige at det nu skal være førtidspension ...

Når min arbejdsprøvning er overstået og vi ved hvordan den er gået så søger min sagsbehandler en § 18 til mig hvis det er det der skal til (hvis hun syntes ) Syntes hun ikke ja så søger jeg en § 17 på forliggende grundlag så jeg kan få andre til at se på sagen (hvis jeg syntes at arbejdsprøvningen er for hård ) det er også sådan at din sag skal forløbe ...

Du kan oplyse din sagsbehandler om denne lov ...


Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.


Da jeg kom igennem til den rette sagsbehandler (sygedagpenge afsnittet) spurgte hun også hvad jeg så ville og jeg var også lidt i vildere ,men på det tidspunkt gik jeg og ventede på en diagnose som vi alle godt var klar over nok kom , og der meldte jeg klart ud over for dem at hvis og så frem jeg fik endnu en diagnose hvor man ikke kunne gøre noget oven i alt det andet så gad jeg ikke mere og så ville jeg satse på en ftp og det er så det vi måske arbejder henimod nu (bomi vil selvfølgelig helst have fleks ) og fint med mig hvis og så frem de kan finde et realistisk timeantal skånehensyn med mulighed for et job ... sååååååå

Sidst redigeret af Hejdien; 04-06-2009 kl. 12:41.
  Besvar med citat