Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2017, 09:20   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Eller ganske kort:

Dem FØR d. 1. jan. 2003: der kan FP gøres hvilende, hvis indtægten overstiger det dobbelte af grundbeløbet FOR DEM UNDER 60 ÅR.

Dem EFTER 1. jan. 2003: kan FP frakendes, hvis arbejdsevnen er væsentligt forbedret efter en konkret ny vurdering. Men FP kan ikke frakendes uden samtykke fra personen efter de fyldte 60 år.
Jeg er helt med på, at arbejdsevnen skal være væsentligt forbedret.
Og det må jo være i forhold til den arbejdsevne man havde på tidspunktet for tilkendelse af fp.

Jeg er også helt med på, at der er forskel på, om man er tilkendt fp før eller efter 1. januar 2003.

Men jeg blev f.eks. tilkendt fp i 2010, og som bekendt kom der en ny pensionslov i 2013 (så vidt jeg husker). Og som jeg har forstået det, så ville jeg skulle bedømmes i forhold til de regler der var gældende i 2010 (tilkendelsestidspunktet), og ikke i forhold til den nuværende pensionslov.

Et eks.
En person er tilkendt fp i 2009, med en arbejdsevne på 1 time om ugen, og kommunen mener nu i 2017, at denne persons arbejdsevne er væsentligt forbedret.
Kommunen sender personen i arbejdsprøvning, og resultatet viser, at personen har en arbejdsevne på 3 timer om ugen.

Dette må jo siges at være en væsentlig forbedring, men i 2009 havde en arbejdsevne på 3 timer om ugen udløst en fp, hvorimod den i dag sandsynligvis ville udløse fleks.
Og det er her jeg mener, at når personen er tilkendt fp i 2009, så er det reglerne fra 2009 der skal benyttes ved revurderingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat