Se enkelt indlæg
Gammel 03-06-2012, 17:55   #34
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
en bøn

Kunne vi ikke godt blive enige om, at lægge det aldeles misvisende udtryk ly***piller i graven - én gang for alle?

(Jeg kan ikke engang få mig til at skrive det uden at få kvalme.)

Det faktum at det bliver brugt af nogle fagfolk og mediefolk, er ikke ensbetydende med at man skal hoppe med på vognen, og fortsat vildlede de mange ignoranter der omgiver os.

Jeg har U-TAL-LI-GE gange gennem de sidste 13 år, måttet forklare diverse personer, at SSRI medicin er ANTIDEPRESSIV medicin, og ikke Ecstacy i forklædning.

Det er grænseoverskridende sårende, at uvidende og hastigt fordømmende mennesker tror, at man går og fylder sig med fest-stoffer, 'så man løftes fra 0 til 200 på 3 sekunder' - på skatteborgernes regning i øvrigt!

Når sandheden er, at antidepressiv medicin i heldigste fald, løfter patienten fra minus 2000 og op i nærheden af 0 på livslyst-skalaen, så man endelig holder op med at græde i døgndrift, måske endda stopper med at ønske sig død, og omsider får bare lidt energi til begynde at tænke bare en smule fremadrettet.

Oveni de gode sider af medicinen, er der så alle de skrappe bivirkninger, som vi ganske gratis får med oveni hatten...

Lad os prøve at gøre en indsats i egne rækker først og fremmest, og beslutte os for at udrydde det misvisende og usandfærdige udtryk - i det mindste her på k10.


Det korrekte udtryk er SSRI-medicin eller antidepressiv medicin.

Og jeg har al mulig tiltro til, at brugerne herinde, der i forvejen professionelt bruger alle mulige andre forkortelser, kan finde ud af at bruge de korrekte udtryk.

Der er ikke nogen grund til på godt jysk at 'skide os selv i fjæset' - det er der så mange andre der har travlt med.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat