Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2020, 14:25   #6
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Hej Peter

Det er en liaisonklinik der har givet mig diagnosen. Den passer perfekt på mig, og den betyder sådan set bare sige at jeg er blevet alvorligt fysisk syg af stress og traumer.
Det er behandlingsforløb for dette, jeg skal starte snart og er hovedårsagen til at jeg fik ressourceforløb.
Foruden at jeg skal i ny arbejdsprøvning hvor jeg skal sidde ned og arbejde.

De fysiske sygdomme er polyneuropati og andre skader i ryggen, mave og lever pga kræftbehandling i 2000. Så det er langtidsskader pga kemoterapi og strålebehandling. Mine lår er ødelagt, og jeg har en gangdistance på ca 600 meter om dage .
Det er disse skader jeg søger paragraf 100 til.

Jeg har vedlagsfri fysioterapi, og jeg har sammen med min fysioterapeut i 6-7 mdr, prøvet en masse ting der måske ville kunne reducere smerter, give bedre balance, reducere kulde og varmeintolerence og gøre min krop stærkere.
Vi har fundet nogle ting der virker, men kun så længe behandlingerne står på.
Når vi tager pause med behandlingerne, vender smerter mm. tilbage.

Som nævnt har jeg også god erfaring med akupunktur mod smerter. Jeg fandt en kinesisk akupunktør for noget tid tilbage, som havde solid erfaring med neuropati og det hjalp mig som intet andet.
Men som sagt vil kommunen ikke betale for alternativ behandling, selvom det øger min funktionsevne, så derfor jeg vil have min ansøgning om pension i Ankestyrelsen, så jeg selv har råd til at betale for det.
Men jeg søger også pension da jeg bla er stærkt påvirket af kulde pga nerveskader (polyneuropati) og har så mange dage under dynen igennem hele vinteren at det er urealistisk at forestille sig at jeg vil kunne bestride et fleksjob. Ja og så pga min gangdistance på 600 m om dagen og det faktum at jeg ikke kan sidde ned og arbejde i en ny praktik.
Jeg har søgt om ekstra varmt vintertøj via paragraf 100, og forventer også her et afslag.

Varmeintolerencen gør at jeg må blive hjemme med en blæser kørende i døgndrift, når temperaturene kommer over ca 27 grader.

Så der er så mange fysiske ting der taler imod at et fleksjob er realistisk, hvor man skal være en stabil arbejdskraft. Alle mine lægepapirer siger også kronisk, udtømte behandlingsmuligheder og alt afprøvet.
Kommunen vurderer dog at jeg ved et behandlingsforløb for funktionel lidelse, og en praktik hvor jeg sidder ned, vil kunne arbejde lidt flere timer og derved kan bestride et fleksjob i den nærmeste fremtid.
Jeg har dog en udposning på lænden og skader i øvre ryg og nakke pga stråleskaderne,at jeg ikke kan sidde ned i mere end 20 min af gangen.


Det psykiske var dog aldrig et problem i min 1 årige arbejdsprøvning, men alle smerterne og efterfølgende udmatning pga senfølgerne.
Men kommunen vil som sagt have mig i en ny arbejdsprøvning efter behandlingsforløbet på liaisonklinikken.

Spørg endelig hvis der er andet du skal vide

Sidst redigeret af Desmond007; 15-01-2020 kl. 14:57.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat