Se enkelt indlæg
Gammel 19-07-2018, 09:02   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære raske medborgere.

Mange af os raske borgere, har oden i vores sager. Vi forsøger på forskellig vis, at sikre os på flere områder..

Bla skriver vi os op i forskellige boligselskaber, i tilfælde at vi bliver syge og må afhænde vores nuværende bolig.

Det kan være skilsmisse, dødsfald eller sygdom.

Vi tror, at vores "orden i tingende" kan give os muligheder, hvis sygdom rammer.

Men at være syg og uden for arbejdsmarkedet er ikke, som tidligere.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/fo...foelte-mig-som

For 16 år siden skrev Anette Byskou sig på ventelisten hos det almene boligselskab Baldersbo i Ballerup Kommune, bare for en sikkerheds skyld.

Da hun så for nyligt skulle bruge en bolig, var der et hul i sikkerhedsnettet.
Boligselskabet tilbød hende en treværelses lejlighed på Lindevænget i Ballerup, og hun blev samtidig bedt om at indsende lønsedler, for at dokumentere at hun var i fast arbejde.

Da Anette Byskou oplyste, at hun var på førtidspension, blev boligtilbuddet trukket tilbage.
- Først blev jeg meget skuffet, og så blev jeg gal, for det fik mig til at føle mig som et andenrangsmenneske, som ikke var værdig nok til at komme i betragtning, siger hun.


https://www.dr.dk/nyheder/indland/ko...heder_gstrdfbb

Kommuner sender arbejdsløse og førtidspensionister bag i boligkøen

En række kommuner giver ressourcestærke boligsøgende en forlomme i køen, mens andre helt udelukker folk på offentlig forsørgelse fra at flytte ind i belastede boligområder for at fremme en mere positiv udvikling i områderne.
Sorteringen af lejere kan ifølge eksperter få utilsigtede og negative konsekvenser for de dårligst stillede.
- Det kan skubbe borgere fra det almene boligområde og over i det private, hvor nogle vil have svært ved at finde noget at bo i, som de kan betale, siger Jakob Juul-Sandberg, der er ekspert i lejeret og professor MSO ved Syddansk Universitet.


Hilsen Peter

720

Sidst redigeret af phhmw; 19-07-2018 kl. 10:42.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat