Se enkelt indlæg
Gammel 01-09-2016, 13:09   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
"I Danmark betragtes lidelsen, som 15.000 til 45.000 skønnes at lide af, som en såkaldt funktionel lidelse. Og langt de fleste patienter får en psykiatrisk diagnose. »Hvis man i Danmark fortsat betragter ME som en funktionel lidelse, må man snarest ændre det. For en sådan holdning er svært skadelig for patienterne«, siger professor, dr.med. Ola Saugstad, overlæge ved Rikshospitalet i Oslo"

Vågn nu op I fleste danske læger

Se her:
http://politiken.dk/forbrugogliv/sun...skere-forkert/
Tusind tak, Reno. Jeg har netop læst artiklen, og jeg kan varmt anbefale den,og ville netop oplyse om artiklen på K10

Jeg havde Epstein Barr virus for et par år siden, men lægehuset nægter at tro på, at mine symptomer er fysiske.
Jeg er Dianostiseret med PTSD ( ansat på bosteder) og så bliver alle symptomer af fysisk art puttet herind under. og det trods symptomerne intet har med PTSD at gøre.
Jeg har dog aldrig nævnt ME, da jeg ikke ved om lægehuset solidariserer sig med Klinikken for funktionelle lidelser skal jeg ikke nyde noget af henvisning til dem. Har det skidt nok i forvejden.

Hvor finder man i øvrigt en god læge i hovedstaden der er ledig. Tager imod med kyshånd.

Hvis det stadig kan lade sig gøre, at sige nej til at ny læge kan indhente journaler vil jeg afvise det, da det tilsyneladende er blevet mere og mere almindeligt, at mene, at man med en psykiatrisk diagnose også kan fejle noget fysisk. Jeg går meget sjælden derop, da jeg bare får en sluddel for en sladder.
Man må sige det er lykkes ganske godt for tryg fonden at overbevise såvel lægestanden som Sundhedsstyrelsen, om at vi bare har ondt i livet.

Sidst redigeret af vasen; 01-09-2016 kl. 13:22.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat