Se enkelt indlæg
Gammel 15-09-2013, 23:29   #12
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Hej Ken

Hvordan og hvorledes du skal forholde dig til fleks kontra pension ved jeg ikke, men jeg ville måske nok lige lade kommunen om, at komme på tanken om pension, godt hjulpet på vej af udtalelser fra diverse læger, speciallæger, psykologer osv.

Det du kan gøre er, ved enhver lejlighed, at gøre opmærksom på, hvordan du har det og hvordan du reagere, når du har angsten. De har i kommunen svært ved at forholde sig til diagnoser og teoretiske beskrivelser, men de kan forholde sig til, når du beskriver, hvad der sker.

Jeg lider selv af svær neurotisk angst, paranoia og depressive anfald i mere end 22 år, men man kan godt leve med det, når det er på ens egne præmisser og det er svært i systemet. Det jeg har gjort er, at skabe mit eget kreative univers og frirum, der hvor jeg kan søge ind og ingen anden kan bestemme eller sige det jeg laver er forkert. Der henter jeg styrke til at håndtere sytemet.

Om du kan bidrage til samfundet eller ej, er ikke afgørende for, om du har din plads, dit liv, for det har du. Du er lige så berettiget til at leve, som enhver anden.

Fokusere på dig selv og dine ressourcer og vær ærlig overfor kommunen og meld klart ud, hvor dine grænser går. Du skal ikke tænke på samfundet, du er under alle omstændigheder en del af det, det er samfundet der skal tænke på dig, det kniber det meget med i dagens Danmark, så derfor beskyt dig selv.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat