Emner: Aktinsigt
Se enkelt indlæg
Gammel 07-08-2013, 13:33   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg har den formular der er her på siden. Men hvordan udfylder jeg den så jeg får alle mine sags akter? Da jeg ringede til kommunen sagde de at jeg have 7-8 sagsbehandlere og at mine sags akter lå spredt i mange forskellige afdelinger.

Hvad gør jeg?
Pyt har fuldstændig ret.

Den formular du har printet ud skal du blot udfylde med dit navn, adresse o.l., og aflevere den mod kvittering.

Så er det kommunens opgave, at sørge for, at din begæring om aktindsigt efterkommes.

Første gang jeg bad om aktindsigt blev jeg ringet op af den sb, som sad med den økonomiske del af min sag, hun ville lige spørge, om jeg var reelt interesseret i de ting, som hun sad med.
Hendes del handlede jo mest om, at jeg en del gange havde søgt om hjælp til enkeltydelse, nogle gange med afslag, som var blevet anket.

Hun havde jo indtryk af, at det var selve sagsbehandlingen jeg var interesseret i aktindsigt i.
Og det havde hun jo helt ret i, så der var jo ingen grund til, at hun skulle bruge tid på ting, jeg egentlig ikke havde brug for.

Men hvis din kommune stiller sig på bagben, så kan du jo bede om, at få oplyst hvilke sagsbehandlere og afdelinger der har dine sagsakter liggende.
Det bør du gøre skriftligt.

Så er det da muligt, at du kan vurdere, at der er noget de ikke behøver at sende dig.

Men ellers, så er det altså kommunens pligt, at sende dig fuld aktindsigt når du beder om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat