Emner: Opfølgning
Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2008, 22:28   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimmik en opringning kan ikke udgøre det for et afslag

Du skal have et skriftligt afslag og med det skal der ligge en ankevejledning, du skal have en begrundelse for hvorfor de giver afslag og hvad de mener at du så kan ....

Her er hvad DSI skriver om et afslag og hvordan det skal være

vedregel kan du forlange en skriftlig afgørelse. Skriftlige afgørelser skal være ledsaget af en begrundelse. Begrundelse kan dog udelades, hvis afgørelsen giver dig fuldt ud medhold.
Citat:
Begrundelsen skal indeholde tre dele:

1) kommunens konkrete vurdering

2) de oplysninger, der er lagt vægt på

3) de juridiske regler, der er anvendt ved afgørelsen (afgørelsens hjemmel).

Det er vigtigt, at du forstår begrundelsen for afgørelsen, og at begrundelsen er fyldestgørende. Ankestyrelsen har udarbejdet en god vejledning til sagsbehandlerne. Den hedder "At skrive en afgørelse". Den er enkel og klar og giver et godt indtryk af, hvad der kræves af en fuldt dækkende og forståelig begrundelse.

Er en afgørelse meddelt mundtligt, kan du efterfølgende forlange en skriftlig afgørelse, med mindre afgørelsen giver dig fuldt ud medhold. Myndigheden skal besvare din henvendelse inden 14 dage, men altid hurtigst muligt.

Hvis begrundelsen er ufuldstændig, kan det medføre, at afgørelsen ikke gælder.

Skriftlighed er den bedste form for bevissikring. Mundtlige aftaler er svære at dokumentere, og undertiden er det umuligt.

DSI anbefaler, at du skriver, både når du søger om noget og klager (anker) over en afgørelse eller andet. Hvis du gør det mundtligt over for din sagsbehandler, skal du samtidig bede om at få dette bekræftet skriftligt af sagsbehandleren inden en uge. Sker dette ikke, bør du selv søge eller klage skriftligt.

DSI anbefaler, at du altid forlanger en skriftlig afgørelse, hvis du ikke får fuldt medhold.

DSI anbefaler, at du kontrollerer, om begrundelserne lever op til kravet om at være fuldt dækkende og forståelig.
Da jeg i sin tid fik fleks kom der også først et afslag pr telefon (nåede aldrig at få det pr brev) jeg sendte simpelthen et brev til min sagsbehandler hvor jeg bad hende om at sende mig afgørelsen på skrift , med de ovenstående tre punkter samt vejledning, skrev lige en bemærkning om at det lød højst underligt og at jeg derfor selvfølgelig ville anke sagen....

Allerede dagen efter fik jeg besked om at det de mente var da ikke at jeg ikke kunne få fleks men at det de mente var at jeg ikke kunne få revalidering pga min hukommelse og koncentration , og at nu skulle jeg så til en arbejdspsykolog og herefter fik jeg med det samme fleks.....

Så der er ingen grund til at blive grebet af panik endnu

Skriv også til hende at du ikke kan forstå hvordan de kan afgøre en sag uden den sidste efter sigende sidste side fra psykiateren , når det er dem der har smidt den væk....

Det hele lyder som du fortæller det mere end speget ....

Jeg håber at du får en løsning på det hele
  Besvar med citat