Se enkelt indlæg
Gammel 19-12-2010, 20:01   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Det er min erfaring, at vederlagsfri fysioterapi er en meget velfungerende ordning. Det tager 5 minutter hos lægen at få en henvisning - og man har frihed til selv at vælge fysioterapeuten. Der er ingen opslidende sagsbehandling. Det svære kan være at finde en god fysioterapeut - Jeg har prøvet nogle stykker før jeg fandt 2 gode.

Ridefysioterapi er også en god mulighed.
Se mere på www.ridefys.dk
Dog skal man være klar over at hvis f.eks. piskesmæld nævnes kan du have nok så mange andre handicap, for så afviser de det på det punkt.!

Jeg har selv en hofte og en skulder / arm, som ikke er mange potter pi. værd. Søgte efter vederlagsfri fysioterapi på baggrund af netop disse ledelser, men fik brev tilbage med afslag om at der ikke gives vederlagsfri fysioterapi til piskesmældsramte.

Citat:
2.3 Diagnoser eller tilstande, der ikke er omfattet af
ordningen

Følgegruppen har vurderet en række diagnoser, som man ikke har fundet berettiget
til ordningen. Følgende diagnoser udgør de vigtigste og største
diagnosegrupper/tilstande, som ikke er omfattet af ordningen:
• Artrose, diskusdegeneration/diskusprolaps, osteoporose, ablatio mammae,
whiplash, bækkenløsning, hypermobilitet, fibromyalgi, myoser, Mb.
Scheuermann, kroniske, erhvervede lungesygdomme som fx KOL.
Funktionsnedsættelse som følge af generel udviklingshæmning samt som følge af
smerter alene er ikke omfattet af ordningen.
http://www.sst.dk/publ/Publ2006/PLAN/Fysvejl/frifys.pdf


Det er også værd at huske disse 2 paragraffer
Citat:
Servicelovens §86
Kommunen skal tilbyde genoptræning til afhjælpning af fysiske fundktionsnedsættelse forårsaget af sygdom, der ikke behandelse tilknytning til en sygehusindlæggelse.
stk. 2 siger.
Kommunen skal tilbyde hjælp til at vedligeholde fysiske eller psysiske færdigheder til personer, som på grund af fysiske eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer har behov herfor.
Citat:
Aktivloven § 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Jeg har på min blog skrevet et indlæg om netop fysioterapi via disse 2 paragraffer.

Forsat god jul

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 19-12-2010 kl. 20:04.
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat