Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2020, 12:18   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jeg har forsøgt at finde et svar på dit spørgsmål, men der er ikke noget entydigt svar i hverken love, bekendtgørelser eller cirkulærer. Heller ikke andre steder på nettet. Når man læser om fleksjob, er det rehabiliteringsteamet i kommunen, der ene og alene afgør, om man er berettiget til et fleksjob. Der er ingen retningslinier, de skal forholde sig til (som f.eks. at en borger kan arbejde 12 1/3 timer ugentlig med 100% indsats, svarende til en arbejdsevne på 1/3, bare for at komme med et eksempel). Og det link, som phhmw har sat ind, et et grotesk eksempel på, at de kan tilkende fleksjob til en mand, der kan klare 40 MINUTTER om ugen !!!
Så kære Vovse, det bliver vist umuligt for dig at få svar på dit spørgsmål, er jeg bange for.


Hilsen Florken
Det tænkte jeg jo nok.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Min job konsulent siger alle fleksjobbere har 37 timer, nogen i 10 timers arbejde og 27 timets h viletid.

Med det tænker på er det e regl med timer.

De fleste vil sige 18 timer men der er så mange ting der spiller ind, så ingen kan sige det præcis
Jeg ved godt mange ting spiller ind, bl.a effektiviteten, og ikke kun antallet af timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Et fleksjob kan oprettes, hvis borger ikke kan bestride et alm. job på ml. 7 1/2 (under dette mini-fleks) - 37 timer ugentligt. Det er som "Florken" skriver kommunen der vurderer. Hvis det blot er fordi man ikke kan bestride det arbejde man evt. har, så kan det jo godt være at man har en arbejdsevne på 37 timer - blot i et andet fag.
Som jeg forstår det, så må den gamle "regel" med de 18 timer, effektiv arbejdstid, stadig være en rettesnor.

En kvinde i mit nærområde nærmer sig vist en afgørelse om fleksjob og som jeg forstår på hende, så er hendes arbejdsevne på 16 timer, jeg ved så ikke om der er tale om effektive timer, eller "bare" timer.

Det ville bare være så rart/nemt, om jeg kunne printe noget ud til hende.
Men ingen har jo lovet os, at det skal være nemt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat