Se enkelt indlæg
Gammel 12-04-2011, 11:43   #46
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at den tråd er fin og som skrevet for, absolut på sin plads. Klienter hos kommunen/jobcenter har ikke tavshedspligt, men det har kommunen, derfor må man gerne omtale kommunens ansatte ved navne også på nettet.

Hvis man kommer med usande oplysninger kan man blive dømt for injurie.
En borger kan ikke stævne kommunens enkelt medarbejder men han/hun kan godt stævne kommunen.
En sagsbehandler kan hellere ikke stævne en borger for injurie, men han/hun kan bede kommunen om at få det gjort.
Sådan forholder det sig lovmæssigt.

Kun en dommer kan kræve hjemmesiden lukket og kun en dommer kan kræve udlevering af navne på dem som skriver på nettet.

Hvad med psykiateren Eva Blach, jeg synes at hun har været omtalt utroligt mange gange på K10, ved navn!. Så hvad er problemet med at skrive om andre som var med til at udlægge ens liv i tjenestens navn.

Det er ikke mange år siden at man kunne uden problemer få hos kommunen mange oplysninger ( også helt private ) om en som skulle eller som har behandlet ens sag, bla. om der var nogle klager på personen.

Personligt synes jeg at det var noget af det dummeste som en arbejdsgiver/kommunen kunne gøre og det var også farligt for en ansat.

For mig er det andres meninger i tråden som er interessante.
Jeg er ligeglad med navne på enkelte personer fordi min sag er afsluttet.
For mig er det nok at den tråd findes, fordi jeg ved at dem som har behandlet min sag læser K10 og de ved hvem jeg er.

Men hvis jeg var i Lottes sko ville jeg reagere præcis som hende, det er ens liv de har i sine hænder, for f......n da.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat