Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2012, 10:36   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Fysiske smerter kan også give psykiske problemer. Den gå begge veje.
Jeg vil nu mene at du godt selv kan have en rimelig god ide om smerterne er fysiske eller psykiske. Selvfølgelig kan det gøres svære hvis der er problemer med begge dele.
Ja, tingene hænger sammen.

Men nej, det er ikke altid, at man har en idé om, om smerterne er fysiske eller psykiske.

For en del år siden havde jeg min niece på ca. 16 år boende, hun og jeg havde altid haft et meget nært forhold, men hun var kommet ud i noget snavs og søgte derfor "ly" hos mig.
Men pigebarnet var møg-forvirret og flakkede rundt mellem hendes mor, hendes moster og så mig.

På et tidspunkt hvor hun var hos mig vågnede jeg med nogle frygtelige brændende smerter ud gennem fingrene, jeg hoppede rundt på gulvet i stuen og svingede med armene (alt i mens tårerne trillede ned af mine kinder), for jeg var overbevist om, at det måtte være en nerve, der var i klemme.

Da det faldt til ro kunne jeg sove en time, så var den gal igen.

Efter 2 nætter på den måde kontaktede jeg lægen og fik en recept på Dolol.

Jeg har aldrig senere oplevet noget, der ligner dette, og set i bakspejlet er jeg sikker på, at det var p.g.a. spekulationerne omkring min niece.

Jeg påstår ikke, at mor'ens smerter er psykiske, jeg påstår blot, at de kan være det.

Og jeg kan meget nemt forestille mig, at mor'en ikke har fortalt lægen om sin hårde fortid og dermed har lægen ikke dette med i sine overvejelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat