Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2012, 16:00   #4
ikh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ikh er ny på vejen
Talking At sige fra....

Hej.

Jeg synes det er godt at du bringer det op, for de fleste kender det nok. At man ikke lige fik sagt fra i tide. Og at man bliver tromlet ned af visse personer.

Jeg har en veninde som jeg mange gange skal sige fra over for, ellers havner jeg hver gang i noget som jeg ikke gider. Hun er af natur meget manipulerende og prøver altid at få tingene drejet, så det bliver som hun vil have det. Men nu kender jeg hende og har lært at stoppe det.

Jeg har ikke lyst til at være gratis barnepige, jeg har ikke lyst til at passe hund når hun er på ferie og jeg siger fra hver gang jeg føler hun går over mine grænser. Hun har selvfølgelig andre gode sider, ellers var hun nok ikke min veninde.

Det har lært mig ikke at lade mig udnytte. Du kan jo sagtens selv mærke, når en anden person har udnyttet dig. Jeg falder også i en gang imellem, men ikke anden gang. Så er jeg nemlig klar til at sige fra.

Så mit råd er også at du bare skal tage mod til at sige det helt klart. Sig at det ikke er sådan du vil det. At du har lyst til at være alene eller hvad nu du vil. Men sig det så de fatter det. Det er kun svært i starten. Og hvor er det en herlig følelse, når du har fået dem sat på plads.
ikh er ikke logget ind   Besvar med citat