Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2016, 00:31   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Vovse: Jeg får piller mod mavesyre, da jeg har mange sure opstød fra maven, så det er der en lille smule af. De fandt ud af ved sidste undersøgelse at jeg havde irration af det "øverste" i maven, og som jeg skulle have pencillin for selvfølgelig, men sund kost og begrænset fed mad er vejen frem for mig mht mine mave gener. Det er i hvert fald der hvor min mave har det bedst.
Hvad angår for meget mavesyre er jeg totalt på glatis.
Mit problem har været det modsatte, men er blevet en hel del bedre efter at jeg er begyndt at tage tilskud af magnesium- og calciumcitrat.

Men når jeg har læst om for lidt mavesyre, så står der de fleste steder, at det kan være svært at vurdere om man har for lidt eller for meget, da symptomerne ofte er de samme.
Så gør dig selv den tjeneste at læse om det.
Jeg googlede "for lidt mavesyre+opstød": https://www.google.dk/search?q=for+l...K4T-swHKjZj4Cw

Når man har nogle helbredsproblemer, som ikke er lige efter bogen (lægens), så er det vigtigt, at man selv sætter sig ind i tingene, og får en forståelse af hvad det handler om.
Man kan læse og høre mange gode råd, men det er vigtigt, at man er skeptisk og bruger sin egen sunde fornuft.

Jeg har brugt vanvittigt mange timer på at google, og når jeg har fundet noget der så interessant ud, så har jeg googlet de ting jeg har fundet, for at se, om andre skriver det samme, og måske endda på en lettere forståelig måde.

Hvis du reelt har for meget mavesyre, og er nødt til, at tage medicin for det, så er det vigtigt, at du ikke får mere end nødvendigt, og ikke tager det på forkerte tidspunkter.
For det er noget rigtigt møg at have for lidt mavesyre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Mht. zoneterapeut har jeg nu en svigermor, der synes jeg skal prøve kranio sakral terapi, for det har hun hørt har hjulpet mange, når alt andet var opgivet.! Så det må jeg nok erkende at jeg overvejer..
Kender du til det?
Jeg kender intet til kraniosakral terapi, har kun læst lidt om det. Men zoneterapi er generelt godt ved fordøjelsesproblemer, selv min læge anbefaler det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Hvordan ser dit liv ud den dag idag? Kunne læse du er førtidspensionist? hvor længe har du været det?
Jeg har været fp'er næsten 7 år.
Ryggen har det en hel del bedre efter at jeg har fået mere styr på min fordøjelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Lovede at ligge mine beskrivelser ind fra de forskellige røngten og scanninger.

Er spændt på om nogen kan "oversætte" for det jeg har fået afvide fra læger, er at de ting der er "opdaget" er ikke noget der giver de smerter jeg har..
Som du nok har kunnet tyde, så er der flere ting de udelukker, altså ting, som du ikke fejler.

F.eks. skriver de: "Der er ingen sikre tegn på spondylolistese." og "ingen arkolyse".
Her kan du se, dels en arkolyse og dels en arkolyse med spondylolistese: https://netterimages.com/spondylolys...tter-7116.html På dansk kaldes det "fremadglidning af en lændehvirvel".
Det er det jeg har.

Men, har du fået taget røntgenbilleder hvor du har siddet (eller stået) henholdsvis foroverbøjet og bagoverbøjet?
Ellers kan en fremadglidning ikke udelukkes.

Til gengæld beskrives der: "discusdegeneration", "degeneratio disci intervertebralis col. lumbalis 4" og "med diskret reduceret discushøjde i
L4/L5-niveau,
".

Disse ting betyder, at du har en disk, der er lidt fladere end den har været.
Iflg. min tidligere læge ses dette hos alle over 40 år. Så det behøver ikke, at have nogen betydning.

F.eks. har jeg en disc, som på de sidste billeder var total flad.
I nogle år gik jeg og frygtede, at en klemt disc kunne udvikle sig til en discusprolaps, men da jeg nævnte det for en neurokirurg sagde han, at den var for flad til, at der kunne komme nogen prolaps ud af den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat