Se enkelt indlæg
Gammel 06-04-2010, 09:54   #8
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg vil også gøre som Jytta foreslår

du skal ikke bruge kræfter på at forklare din sygdom, for når man efter så langtid endnu ikke forstår du er syg. Så kommer hun nok heller aldrig til det.
har været igennem flere venner på den måde og det er alså slut.
især når man igennem mange år ikke har haft nogen rigtig diagnose
de få stykker jeg har tilbage nu, har set mine lægepapir efter at have fået min diagnoser og så taler vi ikke mere om det.
kun om kampen mod kommunen.

Du bliver nødt til at sige fra og sige du har prøvet alt og hvis hun ikke kan acceptere det.
så vil jeg ikke kalde hende for en ven.
men det er min holdning
Nej, det er rigtigt nok hvad du skriver. Forstår folk det ikke når de har kendt mig så længe - vi er ikke nære veninder, men gode bekendte og har kendt hinanden i 3 år - så kommer de nok heller aldrig til at forstå det. Men inden i mig tror jeg jo naivt på, at jeg måske kan omvende folk.

Jeg har oplevet at rigtig gode nære veninder har forladt mig - to på en gang faktisk - fordi de blev trætte af jeg var syg og ikke bare ændrede mig. Det tager hårdt på en når man i forvejen ikke har den store vennekreds og ikke er så god til at få nære venner. Og når man er syg, så bliver det da endnu sværere.

Jeg tror også, at det at venner og endda meget nære venner/veninder har forladt mig, gør, at jeg reagerer som jeg gør. Og jeg har i forvejen issues omkring det at blive forladt, at være forkert og uelsket... det gør ikke ligefrem tingene lettere. Men det er så noget i mig og ikke noget jeg skal bebrejde dem der omgås mig.

Men du har ret, den der ikke kan acceptere at man er syg, er ikke en ven.

P.s.
Har nu svaret hende, ganske som I har foreslået. Pænt, venligt og uden anden forklaring end at jeg har ikke grundforløbet til uddannelsen og min tussegamle IT-uddannelse er forældet. Og så har jeg sagt pænt tak fordi hun har tænkt på mig og spurgt om hun også har haft en god påske.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære hla72
Hvis du får dette sagt til hende :
Det var DET jeg mente, at du skulle flette ind på en eller anden måde.
Så må hun da kunne forstå ?
Ellers må du overveje DET venskab.
Har valgt den diplomatiske løsning, men jeg kan godt følge dig
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 06-04-2010 kl. 09:57. Årsag: svar til florken
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat