Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2013, 20:42   #4
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
Mange tak svar.

Ja, det er da fint at de har overholdt at melde besked om, at de ikke kan overholde fristen - men får jeg den først afgjort i december, så er der gået over 1 år fra jeg ansøgte. Det er simpelthen ikke i orden! Vi andre skal, selvfølgelig, overholde alle frister ellers vanker der, mens kommuner kan gøre som det passer dem.

Jeg vil helt bestemt klage til borgmesteren og så tror jeg, at jeg vil følge Phmmws forslag og orientere Tilsynet også.

Lige nu er jeg i færd med at udfærdige klagen og på onsdag skal jeg til møde med Den Sociale Retshjælp, hvor jeg vil drøfte klagen med dem.

Vil I evt. læse et udkast til klagen?

Forresten er jeg på sygedagpenge, men på dimitendsats og så får jeg supplerende kontanthjælp, så der er ikke meget at gøre godt med.

Mvh
Julcas

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Julcas.

De lovbundne sagsbehandlingsfrister, som Folketinget har besluttet og nævnt i lovgivningen.

De sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som de enkelte kommunalbestyrelser skal vedtage og offentliggøre.

Disse frister er ikke lovbundne men skal behandles, som sådan.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Det, du er udsat for er lovbrud.

Folketinget har i disse uger vedtaget følgende, til efterlevelse:
http://www.ft.dk/samling/20121/vedtagelse/V28/index.htm



Mit råd:

Du finder din Region på www.statsforvaltning.dk og beskriver sagens forløb til Tilsynet. Med påstand om at din kommune ikke overholder den lovbundne lovgivning fastsat af Folketinget.
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5770

Med copy til borgmester og den samlede kommunalbestyrelse, det er snart kommunalvalg og de ønsker ikke slige henvendelser lige nu før valget. Udnyt det.


Hvad får du ud af det? INTET udover at være med i kampen for RETSSIKKERHED. Vi der kan har pligt til at klage.
Nu har jeg lige læst op på Tilsynet og dets opgaver og der står følgende:

"Statsforvaltningernes tilsyn er et legalitetstilsyn, dvs. at vi kun kan tage stilling til, om kommunerne og regionerne overholder lovgivningen. Vi fører kun tilsyn med overholdelse af den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder.

Vi kan ikke behandle sager om f.eks.:

-klager over kommunens personale
- privatretlige forhold som aftaler, erstatningsansvar og ansættelser
god forvaltningsskik, dvs. om kommunen eller regionen har begået fejl eller forsømmelser eller været for langsom
-en afgørelse er rimelig eller hensigtsmæssig
-afgørelser i enkeltsager, som kan behandles af en særlig klagemyndighed eller tilsynsmyndighed, f.eks. Det Sociale Nævn.

Vi er ikke en klageinstans, og derfor beslutter vi selv, om vi vil rejse en tilsynssag."

Gad vide om de så overhovedet vil tage sagen? Tænker Ombudsmanden muligvis er bedre at klage til? Vil under alle omstændigheder også klage til sidstnævnte.
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat