Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2010, 11:27   #11
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Det er ikke nødvendigt med kvitteringer. Jeg kører med flextur med taxa gennem NT. Det er under samme ordning som handcapkørsel, men er faktisk billigere for mig, da jeg ind imellem har min datter med. En flextur koster ca 30 kr. de gange jeg skal med, og når min datter er med til fx. tandlæge eller lign, så koster det kun et par kroner ekstra. Ved Handicapkørsel koster det kr. 27 pr tur og hvis jeg skal have en ekstra med, skal der også betales kr. 27 for denne person.

Uanset hvilken ordning, så får man ikke kvitteringer for disse ture som man plejer at kunne ved alm. taxa. Der kan heller ikke betales med dankort. Der er ingen problemer i vores kommune med denne kørsel, den skal blot sandsynliggøres, hvilket jeg har gjort med et langt skema over hvor jeg kører til og fra og hvor tit. Her indgår naturligvis min kørsel til og fra fys, svømning, akupunktur m.v. men også til andre ting som frisør, tandlæge, venindebesøg, m.v.

Der gives ikke kvitteringer for disse ordninger, og dette er heller ikke nødvendigt. Du skal ikke sandsynliggøre direkte udgiften som sådan, men du skal sandsynligøre dit BEHOV for transporten. BEHOV er IKKE kun til behandlinger m.v. men til alt du skal, fx. transport såfremt du ikke selv kan tage offentlige transportmidler pga. dit funktionsniveau. Når behovet er accepteret, går det lettere med ydelsen. Dog skal du være opmærksom på, at de ofte beregner en egenbetaling, som de fratrækker. Men bare rolig, det skal de nok selv sørge for at gøre. Skriv bare ALT ned, også ture til nødindkøb m.v.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat