Se enkelt indlæg
Gammel 23-02-2016, 21:03   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ad 1) så var det den nye psykiater jeg tænkte du skulle oplyse dem om. Havde lige misset at du endnu ikke har været hos ham.
Så det vil desværre sige, at udtalelsen fra psyk A er den mest opdaterede, der kan indhentes.

Det er ærgerligt at psyk A ikke er blevet ved at se dig en gang om måneden, indtil du starter hos den nye. Men det kan du selvfølgelig ikke lave om på nu. Og ærgligt at han ikke indkaldte dig til en konsultation inden han skrev lægeerklæringen. Har han skrevet i lægeerklæringen at han sidst har set dig i november? Og at han har henvist dig til en anden psykiater?

Til andre vil jeg opfordre til at man går hos sin speciallæge en gang om måneden, så længe man ikke er afklaret i Jobcenteret. Ellers kan der ske dette med at lægeerklæringer skrives på grundlag af en 3 mdr. gammel konsultation.

Du kan prøve at gøre som Web skriver, om at foreslå de udsætter afgørelsen om stop af sygedagpenge, til du har været hos den nye psyk. og han har skrevet en erklæring.

ad 2) nej det er ikke nok at du selv mener det, men da du ikke har en læge der siger det, er du pt den eneste, der har det synspunkt. Og derfor må du jo fortælle sagsbehandleren det.

Ja du har helt ret i at det er nr. 3 i § 27 du kan komme under (hvis der vel at mærke er en læge der vil skrive at han er enig med dig i at du vil blive rask indenfor 134 uger). MEN dine sygedagpenge er ALLEREDE FORLÆNGET efter denne paragraf. Så det den igangværende forlængelse, du skal forsøge at blive på. Du kan ikke få en ny forlængelse på nr. 3.

Din sag er speget fordi du ikke pt er i behandling hos en speciallæge. Hvad med din praktiserende læge? Har du talt med ham om dine fremskridt med medicinen?

Jeg vil igen forslå, at du får noget professionel bistand til at skrive svaret eller tale med din sagsbehandler om udsættelse af afgørelsen til du har været hos den nye speciallæge.

Sidst redigeret af Akvamarin; 23-02-2016 kl. 21:11.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat