Se enkelt indlæg
Gammel 18-01-2014, 12:48   #8
C84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
C84 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Du skriver du er vurderet til at kunne arbejde 3-4 timer dagligt med 50% effektivitet. Jeg fornemmer ikke du har været i praktik/arbejdsprøvning, men spørger alligevel:

Hvem har vurderet det?
Har du været i praktik i forløbet?
Har dine sygedagpenge tidligere været forlænget udover de 52 uger?

Hvis du nu skal afklares i praktik eler lign, og ikke tidligere har fået forlænget sygedagpengene, mener jeg du kan forlænges på paragraf 27 stk 2:

Citat:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Citat slut

Hvis du ikke tidligere har været i praktik/arbejdsprøvning, tror jeg ikke at du kan nå at blive afklaret og få alt gjort klar til rehabiliteringsteamet på 2,5 mdr.

Min bekendte blev forlænget på ovennævnte paragraf. I de 39 uger har de nået at sende ham i 3 mdr. Praktik, og ja, så er der faktisk ikke sket mere. Der gik 4 (fire) måneder bare med at finde praktikken. Nu ikke mere om det, det er dig det drejer sig om.

Du må skubbe på alt det du overhovedet kan få sat gang i processen.

Held og lykke

Susanne
Tusind tak for svar!
Jeg har endnu ikke været i praktik, min arbejdsevne er blevet vurderet udfra hvad jeg kan til daglig og hvad jeg kunne i mit tidligere job.
Findes der et sted hvor der står at de ikke bare kan smide mig af sygepengene uden afklaring - det er jo åbenbart nødvendigt at kunne bevise dette ellers gør de desværre vist bare hvad der passer dem.
Jeg synes det er vildt frustrerende ikke at vide hvor jeg står økonomisk om 2 mdr da min indkomst jo også er med til at betale for dagen og vejen
C84 er ikke logget ind   Besvar med citat