Se enkelt indlæg
Gammel 16-04-2008, 10:54   #10
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Smile Hej Allesammen

Ja, så har jeg talt med ergoterapeuten, vi fik en god snak, virker som en flink dame.

Hun sender et ansøgningsskema til mig, der skal jeg jo selvfølgelig lige huske, at sætte x ved at hun må hente oplysninger. Hun skal bruge oplysningerne fra sagsbehandleren, der ligger jo det hele fra pensionssagen osv.
Afhængig af tiden, kan det være mine speciallægeerklæringer bliver forældet, en er fra 2006 og en fra medio 2007, så der skal indhentes en helbreds/statusattest fra egen læge.

Ud fra vores snak, mente hun, at det nok blev nødvendigt med en tur på motorkontoret, der vil de vurdere om der skal være påtegninger i mit kørekort, f. eks. automatgear, bremseforstærkere og ekstra spejle, det vil så sige, at jeg ikke må køre en bil uden dette. Hvis jeg så ikke bliver bevilget bil, kan jeg søge om støtte til disse ting i egen bil, den skal så være ny.

I en ansøgning om bil bliver der lagt meget vægt på ens gangdistance, som ergoterapeuten sagde, skal den være meget ringe, der bliver kigget på hvor langt man går, hvordan, pauser og smerter under og efterfølgende.

Grunden til, at hun vil have mig på motorkontoret, er at jeg har føleforstyrelser i benene efter discusprolaps (op i 1995).

Mine diagnoser er følgende: Eftervirkninger efter discusprolaps
Fibromyalgi
Slidgigt i lænd/korsben og ankler

Jeg fik af vide, at jeg skal regne med ca. 1 års behandlingstid, og så kan man jo altid håbe det går lidt hurtigere, det var også det hun sagde, hellere forvente/være forberedt på lang tid end blive skuffet

fra mig til jer

Stoktoft

ps. Hun nævnte også det med selvstændighed.
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 16-04-2008 kl. 10:55. Årsag: et lille ps
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat