Se enkelt indlæg
Gammel 19-09-2009, 09:49   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej alle sammen,

Åhh Fjolle jeg har stor med følelse med dig. Det tager sindssygt hårdt når økonomien heller ikke følger med. Det er som jeg siger, jeg fatter ikke at der ikke er en mellemting mellem sygedagpenge, kontanthjælp og ftp. Det er forkasteligt, at man ikke må eje noget når man ikke kan få sdp eller ftp. End ikke bo i hus med sin familie. !!

At din TAE forsikring så også falder fra, skræmmer mig. De skal vel så igang med at dokumentere at du har en erhvervsevne på over 50 % ?? Ellers skal du vel have den udbetalt. !??

Jeg har bedt om et skema til at søge om kontanthjælp og det første damen i kommunen spurgte mig om var "bor du i hus?", nej det gør jeg så ikke!!!!!!!!!!! Jeg bor heldigvis til leje, er enlig og syg og kan DESVÆRRE ikke stå til rådighed for arbejds markedet !!!!!!!!. Hvor er de strenge, for havde jeg sagt at jeg boede i hus havde jeg jo ikke kunne søge kontant hjælp og havde jeg en mand der tjente over 28.000 kr var det også slut. Jeg fatter ikke den lovgivning, det ligger et yderligere kæmpe pres på os syge.

Jeg håber virkelig for dig Fjolle, at du kan hente noget overskud et sted og se lyset for enden af tunnelen. For det er der også selvom det hele ramler økonomisk.

Det, der har hjulpet mig er min psykolog og går til træning i træningscenter, det er min trivsel. Jeg ser mine børn en hel del alligevel selvom de bor hos deres far og hjælper ham hvor jeg kan. Selvfølgelig har jeg brugt en masse timer på at bebrejde mig selv at jeg godt kan godt til træning og være der 3 timer om aftenen et par gange om ugen, men ikke have mine børn et par dage adgangen, min eks har da også været bitter, men der er ikke noget at gøre ved det. Jeg er bare taknemlig for at det endelig virker for ungerne. De har det rigtigt fint med at bo sammen fast hos deres far og at se mig on/off eller lave ting sammen med mig når han fx. er på arbejde i weekenden.

Jeg prøver at opbygge en ro til at være i mit eget liv og gøre det så simpelt som muligt. Jeg dyrker meget at få ro og bare ligge på sofaen eller sidde og meditere, det giver mig eget afslapning i kroppen og min krop genkender efterhånden hvad det er "vi laver", den elsker det og giver mig således lidt tov værk i den anden ende.

Jeg får også medicin i form af seroplex 40 mg. og det hjælper mig og mine smerter, som angsten åbenbart forårsager. Jeg har selvfølgelig også mine nedture og spekulationer, men prøver at "passe mig selv" og tale med min psykolog herom.

Jeg håber for dig at du stadig går til psykolog, for mig går det at jeg får overblik over min situation og mit liv. Du har virkelig brug for at nogle "tager" nogle af dine bekymringer for dig, psykologen kan hjælpe dig med at skabe overblik. Hvad med psykiater, går du til dette ?. De giver jo også lidt terapi og modspil til psykologen. Naturligvis er der ingen af os, der er meget for at blive medicineret, men hvis det hjælper lidt er det jo bare godt.

Håber det bedste for dig.

EE


Jeg søger nu ftp. iht. §18, jeg tror langt langt ude desværre ikke at få den da lægekonsulenten indtil videre har konkluderet at "alle behandlings muligheder ikke er udtømt", men hvornår er de det siger jeg bare!!??, det kan jo tage årevis!!?????. Det til trods for at psykiateren i speciellæge erklæring og virksomhedskonsulentet i arbejdsevne vurderingen og min psykolog samstemmigt siger at "Prognosen for at komme på arbejdsmarkedet igen er dårlig. Det vurderes at arbejdsevnen er fuldt udnyttet mm.....". Jeg kører møllen igennem alligevel og tager den derfra. Jeg håber så at min TAE forsikring så bare holder ved så langt det holder.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat