Se enkelt indlæg
Gammel 25-08-2013, 19:18   #28
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men har du tænkt over hvad det vil koste.. med hund og det hele er vi sikkert over 50.000 eller sådan noget..

Og hunden skal stadig kunne udføre en hjælpeting som din læge skal skrive at du ikke kan undvære hjælp til...

Det er at kæmpe mod vindmøller, og dyrere end at flytte til et sted hvor hunden vil være velkommen.

Hvad er det dyre i det her spil?

Hunden har jeg fået gennem en kennel som gerne vil støtte mig, desuden er hundens nytteopgave at give tryghed, både i hjemmet og i det offentlige rum.

Et lille udsnit om loven:


§ 127. Uanset bestemmelserne i husordenen for almene boliger har personer med fysisk funktionsnedsættelse eller blinde og svagtseende personer, der er afhængige af et servicedyr, altid ret til at holde et sådant.

Stk. 2. Ved servicedyr forstås fører- og servicehunde, som er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for de personer, der er nævnt i stk. 1.

(Servicedyr)


§ 1

I bekendtgørelse nr. 1307 af 15. december 2009 om drift af almene boliger m.v., som ændret ved bekendtgørelse nr. 506 af 10. maj 2010, bekendtgørelse nr. 1238 af 5. november 2010 og bekendtgørelse nr. 20 af 16. januar 2012, foretages følgende ændring:

1. I § 127, stk. 1, ændres »fysisk« til: »vedvarende fysisk eller psykisk«.



Og det kan stadig ikke passe at psykisk syge skal kæmpe sådan for sine rettigheder.

Nytteopgaven må være at give tryghed samt at huske mig på mine piller.

Længere er den vel ikke?

Og ja det er nemmere at flytte, men jeg er lige flyttet ind pr. 1 maj
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat