Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2010, 23:55   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Tror du så jeg skal have et både i DK og i Sverige? Uha, det bliver da lidt små dyrt så. :/
Uha ja det ved jeg ikke. Jeg tænkte, at når der stod, at det var gældende i hele EU, så er der måske en fælles regel for netop denne type handicapskilt for hele eu. Så selvom du bor i Sverige tænkte jeg, at du kunne bruge det skilt stadigvæk, nu hvor det skulle være gældende i hele EU....

Jeg fandt lige den her om parkering i Sverige... Det ser ud til, at det kort gælder alle steder i EU, uanset om du får det godkendt i Danmark eller Sverige... (eftersom det er en fælles eu regel, sådan ser jeg det):

http://www.fdm.dk/ferie/koer-selv-fe...cing-parkering

Handicapskiltet er udarbejdet efter fælles EU-retningslinjer og har således gyldighed i alle EU-lande. Der er foto og underskrift på kortets bagside.

Med handicapskiltet i ruden, kan du altså parkere på handicap-pladserne overalt i Europa. Kortet er personligt og skal følge ejeren, men kan til gengæld anvendes i enhver bil.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat