Se enkelt indlæg
Gammel 19-06-2011, 11:21   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Men jeg har besluttet mig : de skal ikke få mig ned med nakken. De kan fjerne mit økonomiske grundlag - de kan smide mig i fogedretten - de kan sende mig fra øst til vest - de kan nøle og magtmisbruge - de kan tvinge mig til medicin ( som jeg nok skal modtage recepter på men ikke hente på apoteket ) - de kan svine mig til - de kan kalde mig hvad de vil - de kan rende mig ! Jeg har overlevet 4 "dødsdomme" - levet af blendermad i 5 år - blevet hånet i både tale og skrift
- MEN MEN MEN
de kan ikke tage min lyst til fortsat at trække vejret - min kamp for igen at kunne spise et stykke rugbrød en gang i 2012 - min humor - mit sind som nok skal blive helt igen når det får noget føde med krudt i - mit engagement i "rigtige mennesker med rigtige livserfaringer" - min kærlighed til livet - min glæde over min søns kreative evner - min nydelse i at se den smukkeste solnedgang - min lidenskab efter smukke ting - mine fantastiske valmuer i haven ..... de kan ganske enkelt ikke tage alt det fra mig som er mig inderst inde.

Det der er mig er det der skal bære mit fremtidige fundament - det kan godt være det sejler nogen dage - det kan godt være det er i strid modvind andre dage - men igen : Kun døde fisk følger med strømmen - og de levende må vel også skulle have et par "hviledage på verdens værste bjergetape" .... Vi kan ikke kæmpe hele tiden - men vi kan give "dem" kamp til stregen !

Gunvor - du får de varmeste tanker og kærligste på en søndag hvor regnen bare siler ned og jeg nyder hullet i tagrenden
KH
Vibbe
Mine problemer, altså de helbredsmæssige, er anderledes end dine, men jeg genkender meget af det du skriver.

Den der med "de skal ikke få mig ned med nakken" kender jeg kun alt for godt, det er nok den der har hjulpet mig til at overleve 15 års kamp med systemet.
Jeg har haft nogle dyk hvor jeg har været tæt på at opgive, men hver gang er jeg nået frem til, at "fandeme nej, de skal aldrig få mig ned med nakken", og så er det ind i kampen igen.

En tur ud i naturen kan være den rene balsam for sjælen, man tænker så godt når man går en tur.

For mit vedkommende lykkedes det kommunen, at spolere min tillid til andre mennesker totalt.
Det er dælme da sørgeligt, at kommunalt ansatte vil være bekendt, at opføre sig, så man ikke tør tro på er ordentligt menneske når man endelig møder et.

Heldigvis sluttede min "historie" med et par omgange hos anden aktør, hvor jeg blev mødt af et menneske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat