Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2014, 10:20   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Det er også fint nok at man som princip sender sine breve samme dag som de er dateret ... men hvis de aldrig når frem - fx fordi de alligevel ikke blev sendt eller blev tabt i posten - så skal det ikke komme borgeren til last ... er der en chance for at det vil gøre det, så skal myndigheden selvf. sikre sig at brevet er nået frem.

Og hvordan gør de det?

Sikre sig en kvittering for modtagelsen naturligvis ... hvor svært kan det være ... ellers må myndigheden selv bære "tabet" ... sådan forholder det sig i andre dele af samfundet.

Men det er jo blot endnu et eksempel på, at retsgarantien skrider for de svageste i samfundet ...




Tjah ... så må kommunen selv bære "tabet" og træffe afgørelse som om borgeren ikke har modtaget deres påståede brevforsendelse.

Igen ... hvor svært kan det være?




Men de skal tvinges til at træffe afgørelse på baggrund af bevisets stilling ... og de har ingen bevis for det de evt. påstår, hvis ikke borgeren har kvitteret for modtagelsen - så enkelt er det!
Jamen, igen kan jeg kun erklære mig fuldstændig enig i, at det er sådan det bør være.

Men desværre ved vi jo, at det ikke er sådan det fungerer.

Og derfor anbefaler jeg, at man klager til postvæsenet hver eneste gang man oplever uregelmæssighed i postomdelingen.

Lige pludselig kan man få brug for, at kunne dokumentere, at man har oplevet fejl i postomdelingen.
Eller måske kan man endda hjælpe en nabo med denne dokumentation.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jah ... elektronisk post, herunder E-Boks er en fordel for mange ... herunder et kriminelt væsen med 3 bogstaver og deres kriminelle venner ...
Helt enig.

Men hvis man sidder i suppedasen, med en sag i kommunen, hvor man risikerer, at miste sit forsørgelsesgrundlag, så tror jeg ikke lige, at det er disse problemer, der fylder mest i ens liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat