Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2009, 07:39   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lidt maj 2009 update:

1. blev tvunget på kontanthjælp i februar, med tilbagevirkende kraft pr 23 november øjjjj kontanthjælp i ejerlejlighed og med bil som jeg ikke kan undvære grundet gangbesvær, så er det sku da underlevelses hjælp!!!!

2. afventer anke over sygedagpengestop fra statsforvaltningen...rykker selv telefonisk hver 14 dag, men **** nu skal de snart ta fingeren ud af r...., i 2 md har de sagt de kun er kommet til oktober, min sag blev anket i januar!!!!!!

3. sidste år var jeg i depresion og tænkte jeg måtte have et liv, sad sku en lørdag aften og læste sociallov...men nu nyder jeg faktisk at ha en § indsigt, er meget vigtigt, og tænker tit på hvad med dem der ikke orker at anke eller blot accepterer kommunens unfair og ulovlige behandling

4. fik en super sød ny sagsbehandler i jobcentret, nu i kontanthjælpsafdelingen, båndede heldigvis 1 samtale...

5. ved nr 2 møde i jobcenter i kontanthjælpsafd, der sad nu endnu en ny kontaktperson fra jobrådgivningen, ja tak, nu blev alle de ting man havde planlagt ved 1 møde skudt i sænk......

6. opdagede at jeg var matchet til gruppe 2 daaaaa, kan jeg sku da ikke når jeg ikke er til rådighed på arbejdsmarkedet og ej heller når jeg fortsat er sygemeldt, snart 3 år.....så fremsendte mine kommentarer, nu har de ændret til match gruppe 4, men nægter at tage mine synspunkter til sig, at jeg jo som langtidssygemeldt skal tilbydes en sygeopfølgnings plans samtale og ikke en dialog samtale, og IKKE skal matches i geuppe.

7. så senest har jobcentret, kontanthjælpsafdelingen skrevet til mig de afventer anken, og finder at jeg sagtens kan bestride et skrivebords job på normale vilkår, jesus christ, er samme konklusion som vi har anket med sygedagpenge afdleingen

- jeg har varig nedsat funktionsevne, erklæret fra herlev hospital og af kommunens egen læge konsulent
- har varige men, og permanente smsrter og gener
- har lukket min virksomhed grundet jeg ikke kan sidde 8 timer ved skrivebord
- får antidepresiv som led i smertebehandling, hvilket ****er min søvnrytme og sløver mig i hverdagen

8. læst i loven og......søgt § 81 enkelt ydelse til terminen kr 12.000 da det jo er kommunen som har tvunget mig på kontanthjælp, fik bevilget det 1 april, uden tilbagebatalings pligt...sådan så kan de lære det

9. ansøgt om § 81 udgifter til mad, og fået afslag, men i kommunens beregninger har de sat min indtægt højere og mine udgifter vil de ikke vedkende sig bilen og udgifterne, så den er anket, og har jeg selv gjort uden advokat hjælp

10. grundet kontanthjælp, har jeg ikke råd til medicin, ringede til chefen i ydelsesafdelingen, ansøgte mandag, fik 100% betalt medicin af kommunen tirsdag og 2 md frem...sådan

11. og senest i påsken der faldt jeg om, så min knæskal på mit raske ben gik af led....**** tilbage på krykke/stok, så mit brækkede ben er nu mit raske ben, sikke det går. men kun 1 vej, træning, og har via læge og ansøgning ansøgt hos ptu og er startet genoptræning, gratis, med fysioterapeut hjælp, og eneste er et årligt medlemsskab på kr 250...kan anbefales

12. så summa sumarum, så har jeg da en del opgaver der skal løses, men hold da op sikke en administration, har sku da ikke tid til at komme i job

13 jo advokat har skrevet til arbejdsskadestyrelsen for at 1. få afsluttet men grads vurdering, så vi kan få kommunen til at vedkende jeg har varig nedsat funktionsevne, og behandle mig korrekt. 2. bede arbejdsskadestyrelsen skrive til advokaten, for åbenbart kan de ikke afslutte nedsat arbejdsevne, da de venter på undersøgelse fra kommunen!!!!! daaaaaaaa, men kommunen venter på arbejdsskadestyrelsens afgørelse om nedsat arbejdsevne, så nu regner jeg med at løse det ved at modtage brev om hvad det er som arbejdsskadestyrelsen vil have kommunen til at undersøge og afklare, så jeg regner med at det vil være med til at presse kommunen til f.eks arbejdsprøvning, hvilket de først sagde ja til men nu ikke vil kendes ved

nå kære læsere......opdaterer såsnart der er nyt i sagen
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat