Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2013, 16:57   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare tag sådan en som mig - i kan jo læse mine ungdoms problemer - der vil aldrig komme et kommunalt tilbud der vil kunne brugs i praksis. De sætter ind med én ting, min hjerne finder på en ny ting, hvilket er ret normalt for folk med psykiske lidelser. Jeg er ikke en ener. Tværtimod.

Jeg har altid tænkt på psykisk sygdom som en form for ukrudtsbekæmpelse, for uanset hvor meget man rykker op med rod, vedligeholder og gøder korrekt, så dukker der alligevel en ny spire op til overfladen.

Og så tror jeg man skal holde op med at komme alle folk ned i én boks hvor der står arbejde på. Der ER folk der bare ikke er egnede. Færdig!
Tænk at man i 2013 skal vurderes udfra om man nu har en arbejdsevne eller ej - ALT skal handle om arbejde, arbejde og atter arbejde.
Og hvad er det arbejde så værd når man ligger med røven i vandskorpen og er ved at takke farvel til livet?? NADA!!

Livet må sgu da være mere end arbejde og de relationer der kommer ved at arbejde.

Jeg har ALT hvad jeg skal bruge lige her i form af nærhed med familien, tid til familien, tid til mig, tid til at reflektere over livet, dykke ned i livet og komme op igen. Arbejde?? er det netop ikke tid væk fra det der virkelig tæller??
Det er jo fuldstændig opblæst...og nu skal arbejde så også være terapi for psykisk syge?

Er det aldrig faldet nogen ind, at det måske er arbejde der gør folk psykisk syge til at begynde med?? At vi rent faktisk bare er nogen der ikke kan klare det faktum, at vi skal leve så indskrænket med en fed rød snor gennemgående i livet, hvor man skal NOGET fast, forudsigeligt og grundlæggende røvsygt 37 timer om ugen.....

Bevares, sat lidt på spidsen, men tanken er ikke mig ret fjern til at jeg kan udelukke at det rent faktisk forholder sig sådan (for mig!). Alene tanken gør mig syg.
Alt skal gå hurtigt, man skal præstere - og vi er nogen der bare ikke kan klare presset og den stress der også, ret ofte, følger med!!
Jeg er overbevist om, at alt det arbejds-halløj kan udløse psykisk sygdom.

Sidst redigeret af Ninja; 17-02-2013 kl. 17:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat