Se enkelt indlæg
Gammel 26-11-2017, 14:48   #267
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har kun hørt de første 16 min af optagelsen, og jeg beklager hvis jeg derved er gået glip af nogen vigtige ting.
Men noget jeg hæfter mig ved: de siger at praktikkens formål er afklarende. Jeg kan tage fejl, men det lyder som noget arbejdsprøvning.

De skal selvfølgelig sørge for transporten, hvis du ikke selv kan komme der ud, fordi du ikke kan gå. Og det håber jeg at de også selv kommer frem til.

Men arbejdsprøvning lyder som et skridt i den rigtige retning. For det vil kunne dokumentere din arbejdsevne (evt mangel på samme). Og det er ret vigtig dokumentation.

Ja, dine læger og behandlere har skrevet en masse ting, men de kan ikke udtale sig om arbejdsevne. De kan kun skrive skånebehov og beskrive dit helbred.
Det er op til kommunen at vurdere din arbejdsevne.

Og hvis din læge skriver at du maks må gå 20 meter af gangen, så må kommunen diske op med evt en kørestol, og hvis nødvendigt, en til at skubbe den, hvis det skal til, for at opfylde det skånebehov.
Og hvis du så under en arbejdsprøvning får det værre, så kan din læge også hjælpe med at dokumentere det. For en arbejdsprøvning må selvfølgelig ikke forværre dit helbred.

En ting der tilgengæld irriterede mig, var det de sagde om lægekonsulent. At lægekonsulent havde sagt at du godt kunne komme i arbejdsprøvning (eller hvad vi skal kalde det), uden at selv have set dig.
En lægekonsulents opgave er i princippet at oversætte læge-sprog for kommunen.
Så hvis din læge f.eks. skriver "Kim må maks gå 20 meter af gangen", må lægekonsulent ikke sige "jeg mener at Kim kan gå 50 meter af gangen". Bare for at give et eksempel
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat