Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2018, 09:57   #144
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det kan ikke siges oftes nok............

... at du som patient skal være aktiv, forstå dine diagnoser og ikke lade dig affeje.

Stille krav, hvis du mener at der er noget galt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...ringen/7100429

Fra Facebook:

Forfærdelig historie og et tragisk forløb.

Uden på nogen måde at ville drage direkte sammenligninger til de udredninger jeg har fremlagt på Academia - om TrygFondens netværks agenda og ensidig fokusering alene på det psykiske - vil jeg rent symptomatisk bemærke, at netop sådan type omstændigheder er et af de risikomomenter, som denne ensidige fokusering giver anledning til, hvilket TrygFodens netværk omkring UdviklingsForum for funktionelle lidelsers projekter i øvrigt også selv har påpeget, som det bl.a. fremgår af og dokumenteres i Tillæg No. 6 "Løkkeland".

I de tragiske omstændigheder, som artiklen beskriver, går det netop hele 14 år før nogen får den ide at foretage en CT-scanning af Amys ryg - der afslørede, at årsagen til de kroniske rygsmerter var, at der sad en tre centimeter lang nål i Amys ryg, som var brækket af injektions nålen i forbindelse med blokade ved fødslen, 14 år tidligere.

Desuden - nu, 14 år efter, kan nålen ikke længere fjernes, fordi det i værste fald vil kunne føre til lammelser i endnu større områder.

I stedet for at tage Amys klager alvorligt og scanne - gav lægerne i stedet årene igennem en lang række smertestillende- og muskelafslappende piller samt andet medicin, der skulle hjælpe hende med at håndtere de store smerter.

Med den ensidige fokusering alene på det psykiske - der er TrygFodens netværk omkring funktionelle lidelsers agenda - og samtidige tilsidesættelse af fysiske aspekter og lidelser, er resultatet heraf netop øget risiko for lignende typer omstændigheder, som den beskrevet i artiklen - års unødig lidelse samt risiko for tab af helbred, liv og førlighed.


phhmw

Vær aktiv, stil spørgsmål, stil relevante krav skal mit råd lyde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat