Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2014, 23:54   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener helt eksagt, at vi begrundede og lavede et velfærdssamfund, som skulle kunne noget andet end de alm. velfærdsydelser som skoler, inst. sundhed o.lign.

Den skulle gribe de svageste mennesker, båret af de stærkeste.
Dels forebyggende, dels sikre et vist niveau af livskvalitet og i respekt for den enkelte.

Her menes selvsagt at det bærende element er økonomi, fordi det er det vi bruger som betaling, for alt, der kan sikre overlevelse, og tag over hovedet m.v.

Vi er tilbage, med andre navne, til lensgrever oa. der truer befolkningen til at makke ret. De få der har pengene har magten, og den bliver brugt, ikke på demokrati, men på magt. (Skåret meget firkantet ud).

Magt der er meget finere i sin udformning, der er pakket ind i pænt papir, bliver spiselig for flertallet.
(Oversat; se div. mediers fremstilling af virkeligheden? Den alm. dansker tror fortsat, at der er stor grad af sandhed i det der præsenteres i TV; De tror ikke, at fremstillingen er præget med politisk vinkel, at statestikker kan forvrides, til at vise det man gerne vil; at der manipuleres med forskellige forskningsresultater(den først jeg så og gennemgik(offentlig tilgængelig)var Hvidbogen om sygefravær, hvord et postuleres at man bliver rask igen af rygsygdomme og psykisk sygdom) problemet var her, at der ingen speciallæger deltog, fordi der ikke var taget udgangspunkt i rigtige sygdomme og skader)

Og sådan laver man efterfølgende reformer, som spises råt at en befolkning der samtidig er bearbejdet til at man betaler for meget i skat, og får for lidt, for dette. Og så har man passende historier, om Karina og <Robert.
Herefter gå det som smurt, og gjordt.

Men NEJ, vi har IKKE noget bunden, før en større del af befolkningen vågner op, og deltager mere aktivt i hvilket samfund man gerne vil have.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat