Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2010, 09:41   #6
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
så har jeg også medt ind
Håber i kan bruge min Historie Hilsen
J. nr. XXXXXXXX Kommentarer til ressourceprofil.
Den er uoverskuelig, det fremstår rodet, nogle ting står to gange, og dette er pga. manglende opdateringer, samt jeg ikke har godkendt den siden 2006, da min kommentarer ikke bliver medtaget i denne, samt ikke kan godkende den så længe brev af 19/12-07, ikke bliver medtaget i den.


1980-1982 Butiksuddannelse
1984 jobtilbud købmand i xxx
1985-1986 som syerske
1986-1991 xx-beslag på lager med pakkearbejde på akkord, ophørte pga. sygemelding i forbindelse med arbejdsskade, bliver i den forbindelse godkendt revalidering
1992-1994 Arbejde med rengøring i 3-4 mdr. da jeg ikke kunne klare dette helbredsmæssigt, var jeg efterfølgende på kontor indtil okt. 1993.
Okt. 1993 Barsel
1994-1998 barsel, forældreorlov og ledighedsydelse
1998 Kasseassistent 3 mdr. meget fravær pga. barn sygdom.
1999 3 ugers arbejde hos samlever, mest arbejde i grisestalden, få timer på kontor. Sygeperiode med forskellige revalideringstiltag, der går over i ordinær beskæftigelse på kontor, da der bliver mindre kontorarbejde hjælper jeg delvis i grisestalden.
2000 Daghøjskole forløb foråret, deltager i forløb( I gang igen ) ved fysioterapeut
2000 dec. Praktik ved købmand (selv om kommune først sagde det ikke var foreneligt med helbredssituationen( se kopi af Journal bilag 3,4,5,6) der er koldt og det forværrer smerterne
2001 feb. Bevilges ½ års lønnet optræning på kontor.
2003 aug. Igen sygemelding.
2004 aug. Arbejdsprøvning skattekontor magter ikke at øge arbejdstiden pga. gentagne ensidig arbejde
2004 okt. Arbejdsprøvning turistkontor sygemeldes pga. smerter
2005 jan arbejdsprøvning springbrættet sygemeldes feb. Ingen skånehensyn samt fuld arbejdstid.
2005 nov frem til 19/2-06 arbejdsprøvning springbrættet nu med skånehensyn samt 9 timer pr. uge
2006 20/02-06 til 14/07-06 arbejdsprøvning ved guldbageren med skånehensyn samt ni timer pr. uge,
Samt tennisalbue i flere mdr. efter. (bilag 5,6)

2009 23/09-09til 14/08-09 arbejdsprøvning xxxv sygehus med skånehensyn samt ni timer pr. uge
En del fravær pga. sygdom.
Opfølgningsmøder med kommunen efter jeg blev overført til kontanthjælp (kopi vedlægges bilag 7)
2005 09/03
2006 04/01 -08/05 12/07 10/10
2007 01/02 03/05 22/05 25/09 17/12
2008 17/4 17/04-08 Bliver jeg foreholdt et forløb på revalideringsinstitution, og jeg sagde på mødet at jeg ikke magtede dette på dette tidspunkt, men hvis jeg skulle derop ville jeg gøre alt for at møde deroppe.
Da dette bliver fremhævet i anken fra ankenævnet, vil jeg gerne se dette tilbud på skrift, da jeg ikke har modtaget sådan et. Og når jeg ikke har dette kan jeg fremstå som om jeg ikke vil, når det skriftlige tilbud ikke er mig forelagt.

2009 24/3 9/9
Her efter overtager anden aktør alt vedr. opfølgning


Anke forløb sygedagpenge
2004 nov. Stop af sygedagpenge pga. ikke grundlag for forlængelse iht. Dagpengelovens § 22 stk 1,
Samt ikke ud fra foreliggende lægelige oplysninger ikke er skånehensyn og nødvendig behandling består i fysioterapi og smertestillende. Journal datoer 29/05-00 20/11-00 04/12-00 6/10-05(bilag 1,2,3,4)
2004 min anke 23/11-04 jeg finder ikke der foretaget nødvendig opfølgning j.f. retssikkerhedslovens ’§ 7a
2004 22/12 revurdering fra kommunen stadig § 22 samt nu § 8, samt tilstanden skønnes stationær.
2005 25/05 J. nr. 2007-421/122 Sagen hjemvises til kommunen, med henblik ny afgørelse, kommunens henvisning til dagpengeloven § 8 kan ikke tillægges betydning for sagen. Kommunen havde ikke kunne træffe afgørelse om arbejdsprøvning, da der ikke forud for begyndelse af denne var udarbejdet ressourceprofil efter arbejdsevnebekendtgørelsen. Nævnet bemærker herudover at kommunen ikke uden indhentelse af aktuelle lægelige oplysninger havde grundlag for at fastslå, at der ikke var behov for yderlige foranstaltninger. Endelig bemærker nævnet, at kommunen senest to uger før ophør af dagpengeudbetalingen, burde have taget stilling til, om der var behov for yderlige foranstaltninger for atbringe mig tilbage til arbejdsmarkedet jfr. Retssikkerhedslovens § 7a. Nævnet fandt det kritisabelt at kommunen ikke havde overholdt arbejdsevnebekendtgørelsen og regler i retssikkerhedslovens § 7a.
2005 dec efter modtagelse af reumatologisk erklæring ringer jeg til egen læge for at blive henvist til smerteklinik.
Ovenstående med aftale fra sygedagpengekontoret bilag medsendes.
2006 10/4 11 mdr efter hjemsendelse af sygedagpengesagen genbehandler kommunen sagen.
Den ligner den tidligere med henvisning til lov om dagpenge § 8 og §22, bemærk jeg er i arbejdsprøvning på dette tidspunkt.
2006 01/05 min anke begrunder jeg stadigvæk med at min arbejdsevne ikke er afklaret, samt påpeger at kommunen stadigvæk ikke mener jeg har skånehensyn, samt at jeg er henvist til smerteklinikken.
2006 17/10 Møde sagsbehandler(sygedagpenge) og arbejdsmarkedscentrets sagsbehandler, enighed om ny arbejdsprøve på springbrættet, ny med skånehensyn, med udgangspunkt i GHA (bilag8)
2006 24/05 Bliver min anke videresendt til nævnet, altså med samme begrundelser i stop af sygedagpenge.
2006 26/10 ansøgning pension Kopi vedlægges(bilag9)
2006 20/12 Nævnet ændre kommunens afgørelse, hvilket betyder at kommunen skal udbetale sygedagpenge indtil 31/03-05, og henviser nu til sm- d-2-02 og sm d-28-04 samt sm d-10-05 (bilag 10)

2007 12/2 2mdr efter hjemsendelse nu begrundes det med revalidering ikke er overvejende sandsynligt ville blive iværksat, idet jeg ikke forud for den 31 marts 2006 havde været i forskellige arbejdsprøvninger med henblik på at opnå selvforsørgelse på arbejdsmarked. På trods af beskedne objektive fund, var det ikke lykkes mig at opnå beskæftigelse i praktik udover få timer ugentlig i lette arbejdsfunktioner.
2007 02/03 Jeg anker igen påpeger at min arbejdsevne ikke var afklaret, samt at jeg gentagne gange henviste til at få min arbejdsevne afklaret ved reva, hvilket altid bliver afvist af kommunen, samt jeg flere gange har foreslået en rundbordssamtale med egen læge.
Og at jeg ydermere var skrevet op til behandling på smerteklinikken, med henblik på at takle mine smerter.
2007 17/04 rykker kommunen for svar på min anke af 02/03-2007
2007 24/04 kommunen fremsender min anke til beskæftigelsesankenævnet samme begrundelse som 12/02-2007.
2007 06/11 Beskæftigelsesankenævnet stadfæster kommunens afgørelse om ophør af sygedagpenge
Henviser til § 22 i lov om sygedagpenge, og at jeg var blevet forlænget en gang med 2*13 uger. Samtidig finder nævnet at det er kritisabelt, at der ikke forligger evaluering fra arbejdsprøvningen på turist og erhvervskontoret, samt kritiseres over at kommunen ikke har foretaget en løbende ajourføring af ressource profilen.
2007 30/11 Klage til ankenævnet over sygedagpengesagen Kopi vedlægges.
2008 22/1 får svar fra ankestyrelsen. De kan ikke behandle sagen J. nr. xxxxx


2009 01/03 godkendt fleks, men nu på kontanthjælp og ingen mulighed for efterløn selv om jeg har været medlem af fagforening siden 01/09-82 til 30/09-05 hvor jeg stadigvæk ikke var afklaret og derfor ikke havde råd til fagforening mere, efter jeg blev godkendt til fleks marts måned år 2009 og frem til nu er jeg igen tilmeldt fagforening.
17/04-08 Bliver jeg foreholdt et forløb på revalideringsinstitution, og jeg sagde på mødet at jeg ikke magtede dette på dette tidspunkt, men hvis jeg skulle derop ville jeg gøre alt for at møde deroppe.
Da dette bliver fremhævet i anken fra ankenævnet, vil jeg gerne se dette tilbud på skrift, da jeg ikke har modtaget sådan et. Og når jeg ikke har dette kan jeg fremstå som om jeg ikke vil, når det skriftlige tilbud ikke er mig forelagt.
Ansøgning førtidspension § 17 den 26/10-06
2006 26/10 Kommentar til side 12. Borgerens synspunkter (bilag 9)
Jeg ønsker at søge min pension, da min krop siger fra, hvor gerne jeg end ville på arbejdsmarked igen, men hensynet til mine børn betyder meget, da de stadig har brug for mig.
Jeg kan ikke overskue, at få en mening ud af denne ressource profil.
Jeg trænger til ro, smerter og hovedpine er forværret gradvis. Jeg har været i 4 arbejdsprøvninger, de seneste 2 ½(år manglede i ansøgningen) og har kun kunnet klare effektivt at arbejde omkring 5 -8 timer om ugen.
Jeg har forsøgt at klare flere timer, ved at tage mere medicin, men dette er ikke holdbart.
Jeg mener at pension, nok er det realistiske.
Jeg bruger alle mine kræfter, for at være få timer på arbejde. Prisen er at jeg” er helt færdig”, når jeg kommer hjem, med mange smerter og ingen overskud.
Jeg ønsker mit referat af møde på springbrættet den 21/12-05, som afleveret personligt på arbejdsmarkedscentret 24/01.06.
Kan ikke forstå at xxxx ikke på dette møde nævnte noget om hendes opfattelse af min væremåde.
2006 04/12-06 Meddelelse om afslag på førtidspension.
Begrundelse sagen blev behandlet på baggrund af den udarbejdede ressource profil i sagen.
( fra sygedag penge sagen den 06/11-2007Samtidig finder nævnet at det er kritisabelt, at der ikke forligger evaluering fra arbejdsprøvningen på turist og erhvervskontoret, samt kritiseres over at kommunen ikke har foretaget en løbende ajourføring af ressource profilen.)
Afslaget begrundes med, at der stadig er behandlingsmuligheder og aktiveringsmæssige muligheder. Ydermere vurderes min tilstand ikke som stationær. (2004 22/12 fra sygedagpengesagen revurdering fra kommunen stadig § 22 samt nu § 8, samt tilstanden skønnes stationær. 2007 12/2 2mdr efter hjemsendelse nu begrundes det med revalidering ikke er overvejende sandsynligt ville blive iværksat, idet jeg ikke forud for den 31 marts 2006 havde været i forskellige arbejdsprøvninger med henblik på at opnå selvforsørgelse på arbejdsmarked. På trods af beskedne objektive fund, var det ikke lykkes mig at opnå beskæftigelse i praktik udover få timer ugentlig i lette arbejdsfunktioner.

2006 21/12 Min anke, at der ikke forud er blevet indhentet statusattest fra smerteklinikken, samt henvisningen til at tilstanden ikke er stationær, mine smerter er kroniske, og har været det i mange år, og derudfra ikke er flere behandlingsmuligheder.
Ydermere henviser jeg til at jeg har været i 4 arbejdsprøvninger forud for ansøgningen, der har vist ubetydelig arbejdsevne.
2007 12/2 2mdr efter hjemsendelse nu begrundes det med revalidering ikke er overvejende sandsynligt ville blive iværksat, idet jeg ikke forud for den 31 marts 2006 havde været i forskellige arbejdsprøvninger med henblik på at opnå selvforsørgelse på arbejdsmarked. På trods af beskedne objektive fund, var det ikke lykkes mig at opnå beskæftigelse i praktik udover få timer ugentlig i lette arbejdsfunktioner.

2007 18/6 meddelelse om revurderingen af anke over afslag på førtidspension desværre er blevet forsinket. Kommunen skriver at klagen er indgået den 22/12-06 og burde under normale omstædigheder være revurderet hos dem inden for en måned. Klagen bliver sendt til det kommunale pensionsnævn, hvor sagen forventes revurderet ved møde 25/06-07.

2007 04/07 (bliver sendt til Beskæftigelsesankenævnet denne Dag) sagen genvurderes den 25.06.07, hvor det besluttes at fastholde afgørelsen, på baggrund af de oplysninger der forelå ved sagens behandling i nov. 2006. der vurderes ikke, at der på daværende tidspunkt var fremkommet oplysninger af sådan betydning, at de ændrer denne afgørelse.
Da der i juni 2007 er fremkommet nye oplysninger i sagen, er sagen tilbagesendt til jobcentret til vurdering af, hvorvidt de nye oplysninger kan danne grundlag for rejsning af pension efter § 18 i lov om social pension.
2007 05/11 Afgørelse fra beskæftigelsesankenævnet.
Hjemvist til kommune, kommunen skal behandle sagen igen og træffe ny afgørelse.
Det fremgår ikke af sagen om jeg er vejledt om forskellen på behandling efter pensionslovens § 17 og § 18.
Nævnet henstiller til kommunen at der snarest træffes afgørelse om, hvorvidt der kan rejses en sag om førtidspension i henhold til § 18, og om det i bekræftende fald burde være sket på et tidspunkt, der lå forud for kommunens vurdering på baggrund af oplysninger fra juni 2007-
Ved denne udtalelse bør udtalelsen fra smerteklinikken indgå. Kommunen har ikke generel pligt til at vejlede en borger der ønsker førtidspension, om muligheden for at få sagen, fremmet på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Derimod gælder der en særlig pligt til at vejled om denne mulighed i tilfælde, hvor der opstår konflikt/en uenighed mellem kommunen og ansøgeren om det videre forløb i sagen.
Lov om social pension § 16 stk. 2 at nedsættelsen af arbejdsevnen er af sådan omfang uanset muligheder for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob


2007 12/11. afgørelse vedrørende grundlaget for at lade din sag overgå til behandling efter regler om førtidspension.
Begrundelses: i nov. 2006 behandlede kommunen min ansøgning om, at få behandlet min anmodning om førtidspension på det foreliggende grundlag. Sagen er nu under behandling i beskæftigelsesankenævnet.
Afklaringsmøde 7/11-07 har jobcentret vurderet, at der ikke er grundlag for at lade min sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension. Kommunen vurderer at fordi forløbet på smerteklinikken er uden effekt på funktionsniveauet og at behandlingen med stærk morfinplaster for den kroniske non-maligne smertetilstand, påvirker funktionsniveauet både somatisk og mentalt i negativt retning, uden at have løst problemet.( 2004 nov. Stop af sygedagpenge pga. ikke grundlag for forlængelse iht. Dagpengelovens § 22 stk 1,
Samt ikke ud fra foreliggende lægelige oplysninger ikke er skånehensyn og nødvendig behandling består i fysioterapi og smertestillende.)

2007 30/11 Min klage over afslag om førtidspension.(bilag11)
2007 19/12 Klage over sagsbehandlingen. Blandt andet om lægekonsulentens vurderinger, samt over sagsforløbet general. (bilag 12))
2008 06/02 Rykker for svar af brev 19/12-2007, samt anmoder om møde angående dette.
2008 15/02 brev vedr. møde 26/02-08
2008 19/2 Brev fra kommunen ang. Møde 26/02-08 (bilag 13)
2008 26/02 Møde på Jobcentret med sagsbehandler xxxx(bilag 14)
Sagsbehandler siger at efter hans mening bør sagen indstilles til pension efter § 18, på afklaringsmøde den 26/03-08.
Der bliver også drøftet pensionsansøgningen efter § 17, og der er enighed om at der ventes på afklaring af møde den 26/03.( bilag 9)
2008 14/03 Brev fra Kommunen xxxx, angående lægekonsulentvurderinger.(bilag 15)
Afviser alt og vil ikke rette på udtagelser i henhold til brev af 19/12-07(bilag 12)
2008 27/03 Afslag på rejsning af pensionssag efter § 18.(bilag 16)
Begrundelse min sag anses for fuldt ud lægeligt oplyst. Der kan ikke anbefales yderligere undersøgelser, den fysiske tilstand anses på baggrund af de lægelige oplysninger for stationær.
De rent lægelige oplysninger indikerer ifølge lægekonsulenten vurdering ikke at du ikke vil være i stand til at bestride fleksjob.
Det vurderes derfor samlet at du vil være i stand til at bestride et fleksjob

2008 28/03 Klage over kommunens sagshåndtering.(bilag 17)
2008 10/04 Min klage over rejsning af pensionssag efter § 18.( bilag 18)
2008 02/06 svar på brev af 19/12-2007(bilag 19)
2008 12/06 Brev vedr. brev af 02/06-08(bilag20)
2008 26/06 Meddelelse om annullering af afgørelse af 27.3.2008 om afslag på rejsning af førtidspensionssag. (bilag 21)
Efter gennemlæsning af min anke af afgørelsen af 10/04-08 kan kommunen konstatere at afgørelsen er behæftet med så mande fejl både med hensyn til indhold og procedure, at kommunen ser sig nødsaget til at trække afgørelsen tilbage.
2008 07/07 Rykker for svar af brev 12/06-08
2008 11/08 rykker nr. 2 for svar af brev 12/06-08
2008 08/09 påbegyndelse af førtidspensionssag.(bilag 21)
Pensionsnævnet i xxx kommune har den 2 sep truffet afgørelse om at min sag ikke overgår til behandling efter reglerne om førtidspension jfr. § 18 i lov om social pension, samt § 3 stk 1 i bekendtgørelsen om social pension
2008 18/09 min klage over afslag på at rejse pensionssag efter§ 18(bilag 22)
Samme dag et brev om ansøgning om godkendelse til fleksjob, evt. medinddragelses af ankestyrelsen principafgørelse A-38-02(23))
2008 15/10 rykker for svar på brev af 18/09-2008.
2008 27/10 endnu engang beklagelse fra kommune at de ikke har reageret tidligere. lover besked i uge 46(bilag 24)
2008 22/12 Pensionsnævnet har den 16/12-08 genvurderet min sag, og min klage ændre ikke afgørelsen af 2 sep. 2008(bilag 25)
2008 23/12 xxx kommune indsender sagen til beskæftigelsesankenævnet.
2009 03/07 Nævnet har stadfæstet kommunens afgørelse.
Begrundelse er at jeg har afvist et forløb på revalideringsinstitut den 17/4-2008.
Har stadigvæk ikke modtaget dette tilbud på skrift.
Samt kommunen har lag vægt på, at det ikke fremgår af en samlet faglig vurdering, at jeg ikke vil kunne blive selvforsørgende evt. i et fleksjob.
Anket denne afgørelse til ankenævnet, men de kan ikke behandle den.
2009 01/03 godkendelse til fleksjob. Men nu ingen mulighed for at komme under fleks ydelsesordningen,
Da jeg af økonomiske årsager var nødsaget til at stoppe med fagforening fra 30/09-05 til 01/03-09. Selv om jeg har været i fagforening siden 1982.(Bilag 26)
Helbredsmæssige forhold
Dette står også meget rodet sammen så det er uoverskueligt, og her henviser jeg til tidligere brev fra dukh af 19/12-07, smat tidligere brev fra kommunen af 14/03-2008, så fremt alle mine lægepapirer ikke igen bliver fremsendt til læge konsulent til ny vurdering, bliver min sag tilsendt datatilsynet, samt ombudsmanden ang . dette. Jeg kan overhoved ikke godkende det som det nu fremstår.
I henhold til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne.§ 7 stk 8 Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til om der er grundlag for at fastholdebeskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde vurderingen skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering.
Alle mine lægeerklæringer, samt en godkendt ressourceprofil bør på ny sendes til lægekonsulent.
27/12-2009
Statusattest egen Læge.
Han henviser til status fra 09/07-2009, hvori han skriver langvarig og varig kronisk smertetilstand, hvor hun skønnes at have fået og fortsat får optimal behandling. Og ud fra hans kendskab til Lone synes det ikke som om, at fysiske, psykiske og sociale skånehensyn kan give hende nogen erhvervsevne. Samt henviser til GHA 16/08-2005.
27/12-2009
Attest Læ 125
Henviser igen til GHA 16-08-05.Samt henviser til smerteklinikken, på xxx sygehus( notat 25-05-07) i disse akter anfører de at Lone stort set ikke magter nogen erhvervfunktion. Primær diagnose er kr. non-malign smertetilstand. Der er ikke yderlige behandlingsmuligheder ud over at sikre hende er optimalt socialt liv. Vurdering : langvarig og varig kronisk smertetilstand, hvor hun skønnes at have fået og fortsat får optimal behandling.
Side 10
Ud fra hans kendskab til xxx synes det ikke som om, at fysiske, psykiske og sociale skånehensyn kan give hende nogen erhvervsevne.
17-12-09 xxxx Neorolog
Konklusion:
Konklusivt beskrives klientens helbredsmæssige tilstand bedst som kronisk muskuloskeletal smertetilstand .det kliniske billede, der kommer nærmest, det klienten frembyder, er ,efter mit skøn, fibromyalgi om end klienten ved dagens undersøgelse ikke formelt opfylder kriterierne for dette. Jeg kan ikke pege på supplerende undersøgelser eller behandlinger med udsigt til at afklare eller forbedre situationen på det foreliggende. Der kan ikke peges på somastisk helbredsmæssige forhold, der umiddelbart ville forventes at blive forværret ved aktivitet, herunder arbejdsmæssigt.
24-11-09
Smerteklinikken
Der anmodes om status specielt om der er sket ændring af xxx funktionsniveau, siden sidste udtalelse herfra, og det er min vurdering, der er ikke sket nogen ændring siden sidst. xxx kræfter og ressourcer rækker kun til at klare de elementære opgaver med pasning af hjem og børn, og jeg mener ikke at yderligere psykoterapeutisk intervention vil kunne ændre dette. Det mangeårige forløb med forsøg på afklaring af arbejdsevne og gentagne nederlag for xxi den forbindelse, vurderer jeg som en konstant stressfaktor og smerte trigger. xxx har et udtalt behov for ro nu, så de få ressourcer hun har, han bruges konstruktivt på at klare tilværelsen for sig selv og hendes børn.
Jeg vurderer at tilstanden er stationær.
13-08-2009
Egen Læge:
Du har i brev dateret 27/07-09 anmodet om GHA, som jeg tidligere har lavet i 2005.
Umiddelbart mener jeg ikke at ny GHA vil bidrage med nyt ud over det der nævnt i status.
Umiddelbart ikke grundlag for yderligere udredning eller behandling ud over det der er sket gennem smerteklinikken.
Vil mene en status eller specialerklæring fra smerteklinikken bør være det næste lægelige dokument i sagen.
09-07-2009
Egen læge
Statusbedømmelse
Side 11
Henviser igen til GHA fra 16-08-05, samt henviser igen til udtalelse fra smerteklinikken (notat 25-05-07)
I disse akter anfører de at xxx stort set ikke magter nogen erhvervsfunktion.
Primære diagnose KR. non-malign smertetilstand. Der er ikke yderlige behandlingsmuligheder ud over at sikre hende et optimalt socialt liv.
Langvarig og varig kronisk smertetilstand, hvor hun skønnes at have fået og fortsat får optimal behandling.
Ud fra mit kendskab til xxx synes det ikke som om, at fysiske, psykiske og sociale skånehensyn kan give hende nogen erhvervsevne.
08-04-08
Statusattest smerteklinikken
Der henvises til statusattest ved psykoterapeut xxx, dateret 25-05-2007.
Patienten har siden haft yderligere psykoterapeutisk støtte. Det har ikke ændret på xxx tilstand, hvad angår kraft, ressourcer og smertebillede. Behandlingen i smertecentret vil således ikke forbedre xxx funktionsniveau, men består udelukkende nu i støttende psykoterapi.
21-08-08
Psykologundersøgelse den 17/01-2008
Der er igangværende behandlingsforløb hos smertesygeplejerske, men da hverken xxx eller smertesygeplejersken tror på at forløbet ændrer funktionsevnen, må optimismen i forhold hertil være begrænset. Samlet fås indtryk af en fastlåst situation, og jeg finder det vanskeligt at fremkomme med anbefalinger i forhold til et positivt revalideringsforløb.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat