Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2018, 09:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jannithomsen Se meddelelser
Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg arbejder 1 1/2 time om dagen 2 gange i ugen er det så rimeligt at jeg skal bruge 45 min på transport fra bopæl til jobbet. Er der nogen grænser for transport tid ? Tænker jeg er jo allerede helt smadderet når jeg kommer på job så. Altså jeg skal bruge lige så lang tid på transport til og fra arbejde ,som jeg skal arbejde
Det handler ikke om, om det er rimeligt i al almindelighed.
Det handler om, om dine skånehensyn er respekteret.

Hvis det fremgår af akterne i din sag, at der max. må være 4 km til arbejdsstedet, så er dine skånehensyn ikke respekteret ved 8 km til job.

Du har sandsynligvis været i praktik/arbejdsprøvning der viste hvad du kan klare, og hvordan forholdene skal være for at du kan klare x antal timer. Og det er dét du skal forholde dig til. Ikke hvad andre finder rimeligt.

For nogen kan det virke underligt hvis man f.eks. skal bruge 1 times transport hver vej for at arbejde 1 time, men hvis det harmonerer med arbejdsevne og skånehensyn, så er det i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 08-05-2018 kl. 09:14.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat