Se enkelt indlæg
Gammel 11-10-2009, 17:40   #19
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Du har helt ret Velcro

Det undrer i den grad også mig

Men hvor er alle speciallægerne henne i dette spil? Hvorfor slår de ikke en gang for alle i bordet og gør indsigelser mod, at deres erklæringer gang på gang underkendes?

Hvorfor slår alle psykiaterer ikke en gang for alle i bordet og siger, at en del af årsagen til at psykisk syge skal vente så lang tid på behandling er, at de skal konsulteres af fysisk syge mennesker, for at rydde og i det rod en kommune kan lave i patients sag?

Så for lige at gå et skridt videre. Vi har lægemangel i danmark. Lægehuse i yderområderne står tomme/underbemandet, samtidig med at lægekonsulenter sidder og feder den i kommunerne (ja undskyld mig - min respekt for lægekonsulenter er efterhånden ret lille).

Hvorfor er det lige, at kommunen ikke overfor eksterne lægekonsulenter stiller krav om at speciallægeerklæringer skal skrives i et sprog, som sagsbehandleren kan forstå, UDEN at lægekonsulentne skal ind over. I princippet kan man vel som kommune stille krav til at en speciallægeerklæring skal opfylde krav om forståelighed.

I danmark er der dælme læger nok til at bringe alle ventelister ned, hvis lægekonsulenten kom ud i behandlersystemet i stedet for at sidde og krydre r.... i administrative opgaver.

Hvor mange mennesker i Danmark kan få deres førtidspension/flexjob financieret i den besparelse der ligge i lægekonsulentlønninger????
lena er ikke logget ind   Besvar med citat