Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2018, 19:34   #167
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jobsøgende sender helt vildt uopfordret offentlig ansøgning: Ansæt mig til en timeløn

En ansøgning der bør læses, som en dokumentation på det bizarre danske sociale system, som få raske familier har mindre viden om.

Mon politikerne tænker nærmere over livet i Danmark når de læser en sådan ansøgning? Eller lever de i i en anden verden hvor man tænker stort og er dygtige til lederskab?


https://politiken.dk/debat/debatindl...ampaign=buffer

Efter flere års vanvittigt underholdende og lærerigt bekendtskab med beskæftigelsesindsatsen tillader jeg mig her – helt uopfordret – at søge en stilling som konsulent for beskæftigelsesforvaltningens ledelse.

Københavns Kommune har fra 2013-16 tabt 253 sager i Ankestyrelsen om ulovlig raskmelding og stop af sygedagpenge. Sammenligner vi med en konkurrerende kommune, Århus, så har de i samme periode kun tabt en lignende sag. I København har 13,2 procent af kontanthjælpsmodtagerne været på ydelsen i mere end 10 år. I Århus er tallet kun 5,2 procent.

Når det gælder fleksjob og førtidspensioner til kronisk syge borgere, så er det samlede antal i København cirka 15.000 borgere, mens det i Århus er i nærheden af 20.000 borgere. De kronisk syge fastholdes, med andre ord, på kontanthjælp i København.

Hvis ansøgningen har vakt din nysgerrighed, kommer jeg gerne til en jobsamtale – ikke en af den slags jeg kender fra det triste jobcenter, hvor der intet job er, ej heller nogen samtale – men én, hvor vi kan have en reel dialog om den fælles opgave foran os

Det må da være svært at sige nej til?

Især fordi du så også får løst det problem, at din forvaltning endnu ikke har formået at placere mig i nyttejob – som den efter loven burde have gjort.

Hvis ansøgningen har vakt din nysgerrighed, kommer jeg gerne til en jobsamtale – ikke en af den slags jeg kender fra det triste jobcenter, hvor der intet job er, ej heller nogen samtale – men én, hvor vi kan have en reel dialog om den fælles opgave foran os.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat