Se enkelt indlæg
Gammel 15-07-2018, 12:50   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Er det normalt at kognitive færdigheder svækkes, efter arbejdsskade??

Hejnogen... der har haft det på samme måde??

Jeg har været et meget udadvendt aktiv menneske, med job og fritidsinteresser, og en god omgangskreds af venner og familie.


Jeg blev FP. I 2015 efter få års arbejdsprøvninger pga. Af en arbejdsskade.. det var meget hårdt
Og er det til tider stadig.. det med at skulle acceptere sit nye “jeg” udenfor fællesskabet og følelsen af ikke at være “nyttig” og derfor skal finde sit nye “jeg”...

Når jeg tænker tilbage startede det vel før jeg blev bevilliget FP .. da tænkte jeg ikke nærmere over det.
Tænkte det nok var for en midlertidig periode, da hele ens følelsesregister køre på fulde blus op og ned..men

Udover at have mistet min arbejdsevne har jeg til min store gru erfaret at jeg også har mistet/ svækket en del af mine kognitive færdigheder og må indse at det nok er permanent??

Feks. Kan jeg kort nævne at jeg ikke kan læse en bog, følge en ny mad opskrift, snakke med mennesker igennem længere tid, det kan også være mine børn.. jeg mister hurtig koncentrationen.

Tv. Ser jeg næsten aldrig mere musik kan jeg høre men efter noget tid slukkes der for det da lyde komme til at virke som støj..

Har det bedst med at være alene og
I begrænset omfang sammen med andre.. da det føltes som en belastning..

Sådan noget som at tilmelde en regning til PBS. kan næsten få mig til at græde..det kan virke meget uoverskueligt .. jeg kunne blive ved.

Er der nogen der efterfølgende har oplevet disse gener i forbindelse med en arbejdsskade? Har lidt mistanke om at det kan være en senfølger/ bivirkning efter alt det tomerum men ved det ikke.

Og hvis i har hvad har i gjordt for at få hjælp? Kan det rettes op på det og er det noget man kan andmelde som følger af en arbejdsskade??

På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat