Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2012, 03:41   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Der er ikke noget der hedder ægtefælleforsørgelse på udviklingsforløb, der vil du få en form for kontanthjælp.
Det jeg skrev, skrev jeg i samme øjeblik jeg hørte HHT komme med den udtalelse (svar på et spørgsmål) ved hendes pressemøde, dvs FØR pressemødet for selve fleks/FP reformen (sendt her på k10 af mig kl 12.00 altså 30 min før reform pressemødet) hvor de jo så fortalte at ægtefældeforsørgelsen fjernes for mach 3 KHJ modtager, fordi de skal i udviklingsforløb, og der eksistere ægtefældeforsørgelsen ikke, såfremt det vedtages naturligvis, for det er der jo ingen der har lovet at det bliver.

Men lur mig, det ændrer garentris ikke en fløjtende klapkat for de som lige nu er på ægtefældeforsørgelse, der kommer sten sikkert ingen og spørger om de har lyst til at være med (for det koster jo penge for kommunerne) og beder de selv om det, så er der jo noget der hedder mach 2.

Mach 2 er jeg temmelig overbevist om vil få en hel del syge, i spareknivens navn, med mindre de bebuede ændringer af refusion (som de har sagt de ikke har set ordentligt på, det er kun et ønske at de gerne vil ændre refusionen kommunerne modtager så de stemmer med reformen) vil betyde at det er dyre at have folk i mach 1 og 2 end 3, og det tvivler jeg på, bliver for så fristes kommunerne jo til at sende mach 2´erne over i 3... ej den tror jeg ikke på.

En anden mulighed er helt at ændre på mach begræbet.

Men vedtaget er det jo ikke, vi har lige lidt blå fingre der gerne vil være med til at fortælle syge og svage hvor lidt værd de er, og at de bestemt ikke skal tro de kan komme her og nasse, så lidt (yderlig) forringelse tror jeg vi vil se, nok ikke så meget fleks?? det kan ikke gøres meget ringere, men FP´erne og KHJ modtagerne, de ender nok med at skulle punke mere end reformen ligger op til, vil jeg skyde på (helt sikkert med klap i hænderne fra nogle af de røde også, altså den der, se nu de nassere hvor godt vi gør det så de kan komme i arbejde, det er sååååå positivt for samfundet, for musene ja for hele jordkloden - optimisme ordlyd)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat