Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2008, 10:33   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Kære k10 - fællesskab

Jeg har med interesser læst indlægget. Jeg kender selv det kommunale system og de mangler der er.

Man snakker i offentligheden meget om borgerens retssikkerhed, samt mulighed for at blive hørt og tager alvorligt - og jeg kan med egen erfaring konstatere at dette kun er ord på et stykke papir..

Virkelighedens verden er således, at man som borger eller som K10 nu klart skriver og dokumentere - gang på gang ender i en blindgyde eller at systemet er så trægt, at det i praksis er helt umuligt at komme til nogen form for resultat. Selv fortolkningen af loven hos klageinstanserne kan variere meget - det er selvsagt helt urimeligt, at fortolkningen af loven variere efter landsdel eller postnummer.



Hvad gør man så som lille borger i systemet eller som k10??

Citat:
Har brugerne af k10 nogle forslag til vores næste skridt?

Det er faktisk et emne jeg længe har tænkt over og er kommet til et resultat. Løsningen er fællesskab..

Hvad betyder det så?

Jo - vi her på K10 skal udnytte de ressourcer og mennesker vi har her på siden. - hvordan??


Her kan der være flere løsningsmodeller - lad mig give et eks.


En kommune ignorerer k10 henvendelse om at overholde retssikkerhedslovens § 3.

K10 opfordre sine brugere på en bestemt dag at sende en mail til overstående kommune med en fælles tekst hvor man gør opmærksom på, at loven ikke syntes overholdt og ønsket om at rette denne fejl.

Jeg er ikke sikker på, hvor mange brugere der er på K10 - men en sådan mail strøm på evt. flere hundrede eller måske tusinde ville kunne lægge deres server ned - og under alle omstændigheder bruge nogle af kommunens ressourcer på at besvar disse mails.

På den måde kan k10 og dens bruger - være et redskab til aktiv at gøre opmærksom på problemstillingen og presse på...

Er det etisk og moralsk, at anvende denne form for pres - eller som nogen sikkert vil betegne det - mafia metoder ?? Det må være op til hver enkelt at afgøre.

Principiel er jeg i mod, at anvende denne form for pres - omvendt kan man som person eller forum (k10) ikke altid opnå resultater, på en dialog gennem de offentlige kanaler.

Når alt kommer til alt - må det i min verden veje mere i offentlighedens tjeneste - at offentlige myndigheder skal overholde og efterfølge loven. Det er trods alt menneske skæbner de arbejder og forvalter med. Og de mennesker fortjener at blive behandlet af kompetente ansatte som også overholder landes love og regler.

Så hermed en opfordring og ide til k10 og dens brugere..
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat