Se enkelt indlæg
Gammel 21-06-2015, 00:43   #549
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Langvarig sagsbehandling skaber frygt og usikkerhed

Derfor er det min forventning at Folketingets Ombudsmand snarligt udsender en afgørelse vedr min klage, over Kalundborg kommunes ulovlige sagsbehandlingsfrister.

Ombudsmanden har alle relevante oplysninger og dokumentationer.

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...og-usikkerhed/

Lange sagsbehandlingsforløb skaber utryghed og nedbryder tillid

Af Charlotte Jensen, antropolog, ansat i Muskelsvindfonden

Et liv på standby

Vi har alle prøvet at vente i kortere eller længere tid. Faktisk bruger vi en stor del af vores liv på at vente, vente på kaffemaskinen, vente på toget osv. Men disse små perioder af ventetid har kun glimtvis eller korterevarende indflydelse på vores liv. De får ikke skelsættende indflydelse på den måde vi opfatter os selv, vores liv og samfundet på. Men for en del mennesker i verden er det at vente et livsvilkår, som former og præger deres liv markant. I Danmark findes der også mennesker, for hvem ventetiden ikke er en forbigående periode, men derimod en vedvarende tilstand, som får radikal betydning for deres liv og fremtid.

Til politikere, Ombudsmanden, Tilsynet og raske, som jeg ved følger med på denne tråd, læs og forstå, hvorfor Folketinget har vedtaget Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og skærpet den i 2010:

"Hvad, der for borgeren startede som en klar forventning om hjælp ved det første møde med sagsbehandleren, ender efter nogen tid i en krisesituation, hvor håbet om et arbejdsliv og forventningerne til fremtiden skrumper ind til ingenting. Som en af deltagerne selv formulerede det:

”Det korte af det meget lange er, at ALT dette, stresser mig langt ud over, hvad min sygdom oprindeligt gjorde, ventetiden er urimelig, umenneskelig og ødelæggende for ens fremtid
.”

Hilsen Peter

Bemærk 104.873

Sidst redigeret af phhmw; 21-06-2015 kl. 01:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat