Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2013, 11:57   #42
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Har i fredags modtaget brev fra Ankestyrelsen vedr afslag på kontanthjælp mod tilbagebetaling - hastebehandling af sagen grundet intet forsørgelsesgrundlag.

Ankestyrelsen skriver at kommunen skal revurdere sagen, da de penge jeg har lånt, som angiveligt har betalt tilbage, godt kan ses bort fra jf en principafgørelse.

Så kommunen skal foretage en ny vurdering, de skriver også at udfaldet kan være det samme, så jeg ikke skal forvente noget..

Kommunen henviste til overdrevet privatforbrug, og ingen kontanthjælp de næste seks måneder.

Så nu må vi se.
Jeg hæver fortsat penge fra min kreditorbeskyttet mengodtgørelse til at betale husleje og andre månedlige udgifter.

Min sygedagpengesag og kontanthjælpssag kører fortsat.
Men så længe lovgivningen er som den er, så ved jeg jo godt hvad der kommer til at ske.

-----------------

5-11-2013 Mail fra AMS


Samtidig har jeg fået svar fra AMS - Arbejdsmarkedstyrelsen - 2 rykkere

Tak for din mail til beskæftigelsesminister Mette Frederiksen.
Ministeren ser alle henvendelser, der er stilet til hende og regeringen. Hun får dog rigtig mange henvendelser, hvilket både hun og ministeriet er glade for, fordi vi på den måde får værdifuld indsigt i og viden om, hvilke problemer du og andre borgere i Danmark står overfor. Men det betyder desværre også, at det er svært for ministe- ren at nå at svare alle, hvorfor hun har bedt os om at svare dig.
Som ministeren skriver i brevet af 25. september 2013 til Maria Hedemark Poulsen fra Den Sociale Retshjælp, angående din sag, er man i ministeriet i gang med at un- dersøge problemstillingen vedrørende efterbetaling af ydelser på baggrund af afgø- relser i ankesager om offentlige forsørgelsesydelser.
Du skal have tak for, at du tog dig tid til at skrive.
Med venlig hilsen
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat